“Consumenten ervaren veel problemen bij klantenservice Ziggo”

Bij het consumentenprogramma Kassa (VARA) zijn de laatste tijd veel klachten binnengekomen over provider Ziggo. Vooral de klantenservice moet het ontgelden: de wachttijden zijn lang, gedane beloftes worden niet nagekomen en een oplossing komt zelden.Het programma besteedde zaterdag in haar televisieprogramma op NPO 1 aandacht aan de problemen bij de provider.

Klantensysteem

Ziggo zegt dat de problemen komen door het inelkaar schuiven van de klantensystemen van UPC en Ziggo. De provider is druk bezig om de problemen op te lossen aldus de provider in een reactie.

Kastje naar de muur

Klanten worden volgens het programma van de kastje naar de muur gestuurd. Bestellingen die gedaan worden, worden niet ontvangen en wie daarna probeert om de bestelling te annuleren krijgt alsnog facturen.

Ontbinding

Advocate Els Doornheind van De Vos en Partners Advocaten raadt aan om in eerste instantie te dreigen met ontbinding en Ziggo een termijn te geven waarin ze hun gebreken kunnen herstellen. “Lossen ze de problemen binnen die gestelde termijn niet op, dan sta jij in het recht om de overeenkomst te ontbinden.”, aldus de advocate.

Reactie

Ziggo was zelf niet aanwezig in de uitzending maar heeft wel een schriftelijke reactie opgesteld. Daarin staat de problemen komen door het integreren van het klantensysteem van UPC en Ziggo eind vorig jaar.

“Bij een aantal klanten is dat helaas niet helemaal goed gegaan. Als gevolg daarvan kan het voorkomen dat deze klanten bijvoorbeeld een verkeerde rekening krijgen, of dat bepaalde onderdelen van hun abonnement niet optimaal werken, dat afspraken met een monteur niet goed gaan of dat klanten problemen met hun bestelling hebben. Wij werken er hard aan om deze problemen op te lossen”, aldus de provider.

Klachten die zijn binnengekomen bij consumentenprogramma Kassa zullen zo spoedig mogelijk door een speciaal team worden opgelost. De uitzending van Kassa over Ziggo is hier terug te kijken.

Tweets: