Kort medianieuws 22 april 2011

  • De VPRO trakteert zichzelf ter gelegenheid van het 85-jarige bestaan op een drol. De reukvrije bolus van 4,5 bij 4 meter, vervaardigd uit kunststof door kunstenaar Wim T. Schippers, krijgt eind mei een plek in de tuin van de VPRO Villa Lees verder
  • Veel kijkers zullen wellicht denken: wat doet die oude man hier?’ Maar als rock het thema is van ‘Idool’, dan zit Ray Cokes (53) er helemaal op zijn plaats. Hij was ooit een van de boegbeelden van MTV en presenteerde later in Frankrijk tv-shows waarin hij bands als Radiohead te gast had. ‘Onzeker zijn in ‘Idool’ is geen goed idee.’ Lees verder via De Standaard.be.
  • De net aangetreden bestuursvoorzitters van zowel KPN als Philips zien zichzelf in de eerste werkweken gedwongen drastische maatregelen te nemen. Lees verder.
  • WhatsApp – gratis chatten en sms’en op smartphones – nekt, met Ping en sociale media als Facebook, telecombedrijf KPN. Ze vreten 10% van KPN’s traditionele bel- en sms-verkeer en miljardenomzet weg. Drie jaar geleden bestond WhatsApp nog niet. Nu is het vijand nummer één. Lees verder.
  • In de Nationale Onderwijsweek 2011, begin oktober, wordt voor de vierde keer de Nationale Prijs voor de Onderwijsjournalistiek uitgereikt. Tot 15 mei kan werk dat voor de prijs in aanmerking komt, worden ingezonden. Lees verder.
  • De uitzending van het muziekspektakel The Passion vanuit Gouda heeft gisteravond 979.000 tv-kijkers getrokken. De live-uitzending van de EO en RKK op Nederland 3 staat op de vijfde plaats in de ranglijst van de meest bekeken programma’s van donderdag. Dat blijkt uit de vandaag gepubliceerde cijfers van de Stichting KijkOnderzoek (SKO). Lees verder.