Luistercijfers februari/maart: NPO Radio 2 blijft marktleider

In de meetperiode februari/maart 2019 is NPO Radio 2 de best beluisterde radiozender van Nederland. Dit blijkt uit de luistercijfers over deze periode die vandaag zijn bekendgemaakt door Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO).

Marktleider

NPO Radio 2 moet wel marktaandeel inleveren in deze meetperiode. In de vorige periode (januari/februari) behaalde de radiozender een marktaandeel van 12,8 procent en dat is in deze periode 12,4 procent.

Radio 538

Radio 538 loopt weer in op NPO Radio 2 en ziet haar marktaandeel stijgen van 10,5 naar 10,6 procent. Vorig jaar in dezelfde meetperiode was het marktaandeel nog 12,6 procent.

Radio 10

Radio 10 sluit de top 3 af met een marktaandeel van 10,1 procent. Dit is een stijging van 0,3 procent ten opzichte van de vorige meetperiode en meer dan 2 procent ten opzichte van een jaar geleden.

Stijgers

Andere ‘stijgers’ in deze meetperiode zijn Qmusic (+0,1 procent), NPO Radio 1 (+0,3 procent), 100%NL (+0,1 procent), SLAM (+0,1 procent) en Sublime (+0,1 procent).

Sky Radio

Sky Radio moet fors marktaandeel inleveren in deze meetperiode de non-stop zender zakt van 9,0 naar 8,5 procent marktaandeel.

Rapportage

De rapportage is gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 7208 respondenten. De gemiddelde luistertijd is in deze periode was 2 uur en 35 minuten. In de vorige meetperiode was de luistertijd 2 uur en 37 minuten

NLO

Het Nationaal Luister Onderzoek wordt uitgevoerd in opdracht van Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO). De meting van de luistercijfers over de periode maart/april worden dinsdag 21 mei gemaakt:

Luistercijfers over voorgaande perioden vindt u hier. Marktaandelen op een rij:

 

Tags voor dit artikel