24i Media, het mediatechnologiebedrijf dat het overgrote deel van de TV-apps op de Nederlandse markt maakt, neemt branchegenoot Vigour over. Dit berichten beide bedrijven in een persbericht.
Schermen verbinden
Vigour staat bekend om haar technologie die het mogelijk maakt verschillende schermen naadloos met elkaar te verbinden. 24i Media versterkt met de acquisitie van Vigour haar technologieplatform, dat telecom operators, omroepen en andere mediabedrijven helpt om gepersonaliseerde streaming TV-diensten aan te bieden op alle schermen.
Ambitie
De overname is onderdeel van 24i’s ambitie om op basis van haar technologieplatform haar leidende positie wereldwijd verder uit te bouwen. 24i heeft in Nederland spraakmakende klanten als NPO, RTL, SBS en Fox Sports, maar bedient ook bekende buitenlandse spelers, zoals Viacom, Globo en Tennis Channel.
OTT
Deze diensten, veelal aangeduid met OTT (over-the-top), veranderen het kijkgedrag van consumenten in hoog tempo en leiden tot forse verschuivingen van de inkomstenstromen in de televisie-industrie. Nederland is een van de koplopers wat betreft de adoptie van deze nieuwe businessmodellen en de innovatie van de onderliggende technologie. De fusie versterkt de positie van Nederland als innovatiecentrum voor TV-app technologie voor grote en kleine consumentenschermen.
“Enthousiast”
Vigour medeoprichter en CEO Ramon Duivenvoorden is enthousiast over de overname: “Bij Vigour zijn we enorm gedreven om door middel van innovatie de grenzen te verleggen in de manier waarop we in ons dagelijkse leven met technologie en media omgaan. Het is natuurlijk fantastisch dat we in Nederland meerdere bedrijven hebben die wereldwijd toonaangevend zijn in de innovatie van media technologie. Met Vigour wisten we al grote Amerikaanse klanten en investeerders aan ons te binden op basis van onze visie, en de overname door 24i Media biedt ons de mogelijkheid om deze gedeelde strategie gezamenlijk met nog veel meer kracht en reikwijdte te realiseren.”
Video:
https://www.youtube.com/watch?v=54_KRdlfVd8&feature=youtu.be