Commerciële radiozenders gaan samen reclame verkopen

Medio september zullen de 538Groep en 100% NL hun spotverkoop voor 538, SLAM!FM, Radio 10 en 100% NL gaan onderbrengen in een gezamenlijk saleshuis; ‘One Media Sales’. Dit saleshuis gaat direct al van start met een marktaandeel van 25% in de doelgroep 20-49 jaar en een bereik van circa 6 miljoen unieke luisteraars, aldus het persbericht. Efteling Radio en Sublime FM sluiten zich in oktober aan bij One Media Sales. Er is inmiddels al een provisorische website in de lucht voor One Media Sales: http://www.onemediasales.nl/

Het persbericht van One Media Sales over de samenwerking op het gebied van reclameverkoop bij de genoemde radiozenders: Binnen het huidige economische klimaat, biedt One Media Sales kansen door een slimmere inzet van de radiobudgetten en een hoog bereik. Met focus op nieuwe ontwikkelingen in de markt, zoals DAB+ en het gebruik van effectieve doelgroep onderzoeken, onderstreept One Media Sales haar groeiambitie voor het medium radio.

One Media Sales stelt haar deuren ook open voor derde partijen. Sublime FM en Efteling Radio hebben besloten vanaf oktober op exclusieve basis de spotverkoop onder te brengen bij One Media Sales.

“Verschuiving in radioland”
One Media Sales gaat een verschuiving teweeg brengen in radioland. Het saleshuis krijgt een ijzersterk en groot team van zo’n 30 radioprofessionals die zich dagelijks gaat bezighouden met de verkoop van radiozendtijd. Hiermee is het eerste saleshuis voor landelijke commerciële radio in Nederland een feit. In omliggende landen, zoals Duitsland en België, zijn saleshuizen al jarenlang een succesvolle factor in de markt.

Herman ten Cate wordt Algemeen Directeur bij One Media Sales. Roel Willemsen wordt Commercieel Directeur bij One Media Sales.