Kort medianieuws 11 juni 2013

  • Tv-bedrijf SBS Nederland heeft vorig jaar een verlies van 176 miljoen euro geboekt. Dat schrijft het Financieele Dagblad (FD) dinsdag op basis van het jaarverslag van Sanoma Image BV , waar de activiteiten van SBS Nederland zijn ondergebracht. Lees verder
  • De sitcom “The big bang theory” heeft enkele van de belangrijkste prijzen gewonnen op de uitreiking van de Critics’ Choice TV Awards in Los Angeles. Ook “Breaking Bad” viel in de prijzen. Lees verder
  • KPN heeft nieuwe mobiele abonnementen gepresenteerd. Het leasen van smartphones is komen te vervallen. Bovendien krijgen klanten die ook vast internet of tv afnemen van de provider extraatjes bij het abonnement. Lees verder
  • De drie 3FM-dj’s die in de dagen voor kerst in het Glazen Huis vertoeven, gaan geld inzamelen voor kinderen die sterven aan diarree. Eric Corton maakte dinsdag in de ochtendshow van Giel Beelen bekend dat Serious Request 2013 focust op de 800.000 jonge slachtoffers die jaarlijks sterven omdat ze niet beschikken over schoon drinkwater, zeep en toiletten. Lees verder
  • De overname van Focuz TV staat op losse schroeven. Dit zegt Henk Wanders, de Netterdense zakenman die maandag vertelde de regionale commerciële tv-zender te willen overnemen. Lees verder
  • Elektronicawinkel Block kampt met ernstige financiële problemen en vraagt daarom dinsdag uitstel van betaling aan. Dat bevestigt mede-eigenaar Ed de Block tegenover NU.nl. Bij Block werken ongeveer 180 mensen, verspreid over 20 winkels. Lees verder
  • Het Rosmalense NET73 gaat vanaf 1 juli verder onder een andere naam. Het lokale multimediabedrijf besloot dit na een dagvaarding van TV73. NET73 begon in april met het maken en verspreiden van nieuws via een eigen website. Lees verder
  • Hornbach (Stroom Mediacommunicatie) is vanmiddag radioadverteerder van het jaar geworden bij de RAB Radio Advertising Awards Lees verder
  • UPC blijft onduidelijk over de compensatie die hoort bij de verschillende problemen met de UPC Horizon-mediabox. In gesprekken met de Consumentenbond en COAX NL verwijst de provider naar de ‘garantieregeling’, maar weigert de compensatie specifiek te maken voor de verschillende problemen. Lees verder