Kort medianieuws 16 maart 2011

  • Niek van der Bruggen heeft vandaag zijn contract bij Radio 538 met drie jaar verlengd. In 2006 maakte de radio dj de overstap naar het nummer 1 radiostation van Nederland. Van maandag tot en met donderdag presenteert Niek van der Bruggen samen met Ruud de Wild en Jelte van der Goot de populaire middagshow van Radio 538. In het weekend is hij vanaf 12.00 uur drie uur lang te horen met zijn eigen radioshow. Daarnaast tourt hij tot in de late uurtjes het hele land door met Radio 538 DJ’s on Tour.  
  • Rotterdam is de gaststad van de landelijke actie 538 voor War Child, die volgende week vrijdag begint. Op het Schouwburgplein komt een mobiele studio waarvandaan Radio 538 uitzendingen verzorgt over de inzamelingsactie, meldde de gemeente woensdag. Radio 538 staat een week lang tot en met 1 april geheel in het teken van de actie om geld in te zamelen voor de hulporganisatie die zich richt op kinderen in oorlogsgebieden. Trucks rijden langs 27 plaatsen in het land om zo veel mogelijk donaties binnen te halen. De actie begint en wordt afgesloten in Rotterdam. 
  • Ziekenomroep Tiel (ZOT) bouwt zaterdag 26 maart een feestje in het ziekenhuis. Omwille van het 50-jarig jubileum wordt van 12.00 tot 17.00 uur live radio gemaakt. Lees verder. 
  • De voorbereidingen voor de komst van de Wageningse radio en televisie zijn in volle gang. Achter de schermen wordt keihard gewerkt om iets moois neer te zetten in Wageningen. Ondertussen hebben zich al veel vrijwilligers aangemeld, maar de lokale omroep zoekt nog meer medewerkers. Lees verder.
  • Digitale piraterij kan alleen worden aangepakt door het aanpassen van de prijs van films, muziek, software en videospelletjes. Maatregelen als het blokkeren van internetverbindingen, hogere boetes, of meer politie-inzet zullen weinig effect sorteren. Lees verder
  • De VRT beraadt zich over juridische stappen tegen het nieuwe voetbalblad ‘Studio 1’. Op 24 februari verscheen het eerste nummer van het nieuwe voetbalmagazine Studio1, een uitgave van SMedia. Het blad, met een oplage van 20.000 exemplaren, pakt uit met het logo van het gelijknamige voetbalmagazine op de openbare omroep. De VRT en de RTBF worden als partner vermeld. Maar de VRT distantieert zich volledig van het nieuwe voetbaltijdschrift. ‘ Lees verder