Kort medianieuws 19 april 2011 – deel 3

  • De Telegraaf gaat nieuwe abonnementsvormen voor de iPad en andere tablet computers invoeren. Directeur Innovatie Frank Volmer zegt nog niet welke modellen, maar deelt wel gebruikscijfers die groei laten zien. Lees verder.
  • De Europese Unie heeft dinsdag alle 27 lidstaten gevraagd te onderzoeken of internetproviders bepaalde diensten blokkeren of ‘afknijpen’ op een manier die schadelijk is voor de consument. Lees verder.
  • De dekkingsgraad van pensioenfonds PNO Media is voor het eerst in jaren boven het minimaal vereiste niveau gekomen. In maart kwam de dekkingsgraad uit op 104,7 procent, 0,4 procent boven het verplichte minimum. In het voorjaar van 2009 moest PNO Media, net als veel andere pensioenfondsen, een herstelplan indienen bij toezichthouder De Nederlandsche Bank, omdat de dekkingsgraad was gekelderd. Lees verder.
  • Het mobiele dataverbruik is in de eerste zes maanden van 2010 met factor acht toegenomen in vergelijking met het eerste half jaar in 2008. Het dataverbruik kwam in het eerst half jaar van 2010 uit op 3,2 petabyte. Dat blijkt uit de marktmonitor van telecomwaakhond OPTA. Lees verder.
  • Joris van Heukelom vertrekt als Director Digital Publishing bij Sanoma Digital. Hij wordt per 1 juli partner bij MakerStreet, een Amsterdams bedrijf dat digitale mediagerelateerde producten en diensten creëert en bouwt. Ook gaat hij samen met Jim Stolze het Founder Institute uitrollen. Dit instituut, ondersteund door Sanoma Media, helpt innovatieve mensen concrete stappen te zetten richting een start-up. (Persbericht)
  • Het tv-programma Spuiten en Slikken krijgt een theaterversie. Actrice Sanne Vogel neemt het script en de regie voor haar rekening. Rick Engelkes Producties en BNN werken samen aan de theatervoorstelling, maakten de producent en de omroep vandaag bekend. Lees verder.