Kort medianieuws 21 januari 2014

  • KPN moet zakelijk abonnees die zijn omgezet naar een Zakelijk BelVrij Totaal-abonnement de gelegenheid geven kosteloos op te zeggen.  Lees verder
  • Een week na het vertrek van Lindy, heeft ook Harold besloten om vroegtijdig Utopia te verlaten. De 38-jarige beveiliger is de tweede kandidaat die het SBS6-programma vrijwillig zal verlaten. Harold houdt het leven in Utopia niet langer vol. Dat heeft voornamelijk te maken met zijn suikerziekte. Ook voelt hij zich overbodig in de groep.
  • Vakbond FNV is tevreden over de KPN-cao voor 2014 en een tweejarig sociaal plan dat is overeengekomen met de directie van KPN IT Solutions (voorheen Getronics). Lees verder
  • De Amerikaanse hitserie The Following verhuist vanaf 26 februari van SBS6 naar Veronica. Dan start het tweede seizoen dat afgelopen zondag van start ging met 11,2 miljoen kijkers, dit is 38% hoger dan de start van het eerste seizoen. (Persbericht)
  • Op Radio Drenthe is het deze week ‘De nummer 1-week’. Daarin is aandacht voor muziek, personen of zaken die op nummer 1 staan. Lees verder
  • De top van RTL Nederland vindt het huidige succes van SBS6 met Utopia in de vooravond ‘fantastisch’. ‘Gezonde concurrentie is geen bedreiging voor de martkleider’, beweert RTL-CEO Bert Habets. Lees verder
  • De Vlaamse krant De Morgen zal dit voorjaar op een kleiner formaat verschijnen. De krant zal dan nog op de helft van het huidige formaat worden gedrukt. Daarnaast zal in het najaar ook de website van de krant worden vernieuwd. Dat heeft hoofdredacteur Yves Desmet bekendgemaakt. lees verder
  • In Rusland en enkele Oost-Europese landen gaan steeds meer stemmen op om het komende Eurovisiesongfestival in Kopenhagen te boycotten omdat Oostenrijk de transgenderist Conchita Wurst naar de liedjeswedstrijd stuurt. Dat schrijven De Standaard en Het Nieuwsblad. De artiest treedt op als vrouw met een baard en dat schiet sommigen in het verkeerde keelgat. Lees verder
  • 2013 is tot nu toe het beste tv jaar voor MTV in Nederland. “Met een marktaandeel van 4,1 procent in de doelgroep 12-24 jaar heeft MTV nog nooit zo’n sterke positie gehad op de Nederlandse markt. MTV laat al meerdere jaren op rij een duidelijke stijging zien onder de voor de zender belangrijkste jongerendoelgroep.”, aldus het persbericht.
  • De exploitatie van de commerciële radiozender Arrow Classic Rock wordt overgenomen door PAKO Media B.V.. Arrow CAZ zal ook, als online zender, door PAKO Media B.V. geëxploiteerd worden. Ad Ossendrijver blijft eigenaar van de zenders en richt zich met name op de programmatische kant van de zenders. Tevens zal hij zich met een nieuw bedrijf gaan richten op online muziek- en audiodiensten in binnen- en buitenland.
  • De Telegraaf lanceert met ingang van zondag 27 april De Telegraaf op Zondag op de tablets (o.a. Ipad) en op de pc. Lees verder
  • De Telegraaf stapt als laatste landelijke krant volledig over op het kleinere tabloidformaat. Dat moet aan het eind van dit jaar gebeuren. Het sportkatern op maandag en een deel van de zaterdagkrant verschenen al op dat formaat, maar nu volgt de rest van de krant. Lees verder