Kort medianieuws 27 juni 2011

  • De publieke nieuwsradiozender Radio 1 heeft een nieuw logo. Bij het nieuwe logo is de huiskleur van groen met rood aangepast naar blauw. Het logo lijkt door de wijziging weer meer op de logo van Radio 2 en Radio 4 die al eerder waren aangepast.
  • De publieke omroep kan zo’n 3,5 miljoen euro besparen door de wirwar aan ict-functies te centraliseren en harmoniseren. Dat stelt bureau Boston Consulting Group in een tussenrapportage. Lees verder.
  • Mart Smeets gaat na de Olympische Spelen van 2012 in Londen met pensioen. ‘Zijn’ Tour de France-programma, De Avondetappe, houdt na de komende Tour op te bestaan. “De Avondetappe valt of staat met Mart”, zo luidt de lezing. Lees verder.
  • Coalitiepartijen CDA, VVD en gedoogpartij PVV willen dat in de toekomst nog maar drie werknemers van de publieke omroep meer verdienen van de balkenendenorm. Lees verder.
  • De Belgische kabelbedrijven Telenet en Voo hebben samen een bod uitgebracht op de vierde gsm-licentie. Aangezien zij de enige kandidaat zijn, is de licentie zo goed als definitief binnen. Wanneer Proximus, Mobistar en Base er effectief een concurrent bijkrijgen, is nog niet duidelijk. Lees verder.
  • Ben Verwaayen waarschuwt politici en bestuurders voor de sterke invloed van sociale media als Twitter en Facebook. Volgens de ceo van telecombedrijf Alcatel Lucent kunnen netwerken een nieuw type bestuur creëren. Lees verder.