Kort medianieuws 27 november 2012

  • Sinds 23 november zijn via On Demand van Ziggo de gerealiseerde producties beschikbaar van EU1, een initiatief van film- en televisiemakers. EU1 is een platform waarop professionals hun ideeën presenteren en films, series en documentaires tonen. Lees verder via Ziggo
  • Media worden vaak ten onrechte aangezien als aanstichters van hypes. Politie en gemeenten hebben meer invloed op langdurige media-aandacht voor maatschappelijke incidenten dan gedacht. Dat schrijft dagblad Trouw op basis van een onderzoek door het instituut Forum. Lees verder
  • Apps voor iPhone en iPad houden zich niet aan de onlangs van kracht geworden cookiewet, die de privacy van internetgebruikers beschermt. Apps vallen net als websites onder de wet. Vrijwel alle apps hebben toegang tot informatie van gebruikers, zoals adresboeken en locatiegegevens. Lees verder
  • Radio Seagull kan tijdelijk niet uitzenden via de middengolffrequentie 1395 kHz. Oorzaak is schade aan de zendantenne op het zendschip Jenni Baynton. Radio Seagull verwacht binnen enkele dagen weer te horen te zijn op de 1395 kHz. De uitzendingen zijn wel te ontvangen in de avonduren via de 1602 kHz en via Internet.
  • Tot 2 januari is The Christmas Channel te horen via het digitale radiopakket bij kabelaar Ziggo. The Christmas Channel is te ontvangen via kanaal 890 en zendt non-stop kerstmuziek uit.
  • Kabelaar Ziggo heeft vandaag haar website een nieuwe look gegeven. Het resultaat is te vinden via: www.ziggo.nl