Kort medianieuws met aandacht voor Telenet, L1, 3FM, RTV Rijnmond, Kermis FM, GTST en meer kort medianieuws uit binnen- en buitenland:
- De Vlaamse kabelaar Telenet kondigt aan dat het kabelbedrijf SFR Belux, vroeger bekend als Numéricable en Coditel, gaat overnemen van de Franse telecomgroep Altice voor 400 miljoen euro. Lees verder
- Het ongeneeslijk zieke jongetje Tijn heeft al meer dan een half miljoen euro opgehaald met zijn nagellak-actie voor NPO 3FM Serious Request. De teller van de actie ‘Lak aan’ ging donderdag over de 600.000 euro. Lees verder
- Het regionale opsporingsprogramma Bureau Rijnmond op TV Rijnmond krijgt opnieuw een vervolg. Het programma is zo succesvol dat onder meer politie, justitie en gemeenten in de regio Rijnmond hebben besloten een derde seizoen te maken. Lees verder
- Kermis FM, hét mediaplatform van de Tilburgse Kermis, verslaat van 21 december tot en met 8 januari de Tilburgse Winterkermis. Via Snapchat, Facebook, Twitter & Instagram zijn er foto’s en filmpjes te zien van de wintereditie van het evenement. Naast verslag zijn er op het Kermis FM YouTube-kanaal ook speciale Winterkermis YouTube-versies van een paar bekende zomerprogramma’s te zien.
- Het Commissariaat voor de Media onderzoekt de marketingcampagne van WE Fashion via Goede Tijden Slechte Tijden. In de televisieserie krijgt personage Nina haar eigen kledinglijn bij het modehuis. Lees verder
- De Stamhouder, het veelgeprezen non fictie-boek van Alexander Münninghoff, wordt een televisieserie. Producent Column Film werkt aan het grote project in opdracht van de NPO en in samenwerking met AVROTROS, maakten zij woensdag bekend. Lees verder
- Patrick Lodiers keert in 2017 terug naar BNN-VARA om daar De Nieuws BV. te presenteren op NPO Radio 1. De presentator blijft te zien in De Reünie van KRO-NCRV. Lees verder
- Aannemer BAM gaat het glasvezelnetwerk in de gemeente Midden-Drenthe aanleggen. Beide partijen ondertekenden vanavond een contract. Lees verder
- Hadewych Minis en Porgy Franssen hebben bijrollen in een nieuwe internationale miniserie van zender Netflix. Zij spelen mee in de vierdelige serie Tokyo Trial, die abonnees van de zender vanaf deze week online kunnen zien. Lees verder
- De opbrengst voor de actie L1 Samen voor de Voedselbank blijkt nog hoger dan gedacht.Er kan een nieuwe cheque overhandigd worden aan de voedselbanken met daarop de eindstand: 232.506 producten. Dat zijn er bijna 100.000 meer dan in 2015. Lees verder
- In januari begint de aannemer in het buitengebied van Winterswijk met de aanleg van het glasvezelnetwerk. Eind van die maand wordt ook duidelijk onder welke voorwaarden en tegen welke prijs de glasvezel in het buitengebied van Aalten en Oost Gelre en de andere Achterhoekse gemeenten wordt aangeboden. Lees verder
- Na een laagterecord vorig jaar, neemt het succes van de 3FM-actie Serious Request verder af. Na dag drie staat de teller op een teleurstellende 1,8 miljoen euro. Dat was vorig jaar nog 3,3 miljoen euro. Zijn we het Glazen Huis beu? Lees verder
- Leidenamateurvoetbal en Sleutelstad starten in januari met een online voetbalprogramma over de Leidse voetbalwereld. Het programma geeft aandacht aan alle aspecten van het voetbal en wil een kijkje achter de schermen geven. Naast de Leidse clubs worden ook regionale verenigingen meegenomen. Lees verder
- Disney gaat series maken voor Snapchat om meer jonge kijkers te trekken. De eerste serie die verticaal op het smartphonescherm wordt getoond, is een terugblik op datingshow The Bachelor. Lees verder