Kort medianieuws 6 maart 2012

  • De netto bestedingen voor TV reclame zijn in 2011 voor het eerst boven 1 miljard euro uitgekomen. Met een stijging van 4,3% kwamen het reclamegeld op TV uit op € 1.017 miljoen. Dat is exclusief de productiekosten en betreft puur de uitzendkosten. Lees verder.
  • De Belgische mediagroep Alfacam gaat op zoek naar kapitaalversterking. Daarbij zou volgens het bedrijf met verschillende geïnteresseerde partijen worden gepraat. Lees verder
  • De Amerikaanse actrice Martha Stewart is op 89-jarige leeftijd overleden. Stewart begon haar carrière als nachtclubzangeres en acteerde van 1945 tot 1965 in een vijftiental producties. Lees verder.
  • Componist Robert B. Sherman, vooral bekend als componist van liedjes uit talloze klassieke Walt Disneyfilms, is gisteren op 86-jarige leeftijd overleden. Dat heeft zijn zoon bekendgemaak Lees verder.
  • Breda krijgt een nieuwe jongerenzender. Luctor et Emergo gaat 6 april de lucht in. De zender gaat tv- en radioprogramma’s verspreiden via internet. Lees verder.
  • De gemeenschappelijke website van de supermarktketens Dirk, Bas en Digros gaf per abuis toegang tot e-mailadressen van nieuwsbrief-abonnees. Via het lek kon bovendien toegang worden verkregen tot andere sites van dezelfde websitebouwer. Lees verder.
  • De talkshow De Wereld Draait Door verhuist voor even naar Vlaanderen. Het programma wordt binnenkort een week opgenomen in België. Lees verder.
  • De nieuwe lokale omroep van de gemeente Dronten is dit weekend gestart met testuitzendingen. De lokale omroep gaat haar programma’s maken onder de naam RTV8 met de slogan “Voor de rand van Flevoland”. Lees verder.
  • RTL Nieuws heeft Joris van Lierop (38) benoemd tot uitgever. In deze nieuwe functie wordt hij verantwoordelijk voor het uitvoeren van de commerciële strategie van RTL Nieuws, RTL Z en Editie NL. Van Lierop begint medio april, aldus RTL Nieuws dinsdag Lees verder.
  • Door een koppeling van account aan een nummer in de URL, konden alle e-mailadressen van abonnees op de nieuwsbrief van de Consumentenbond eenvoudig worden geoogst. “Een stomme fout.” Lees verder.
  • Nederland en Frankrijk zijn verantwoordelijk voor het grootste deel van de groei van RTL Group. De bedrijvengroep zag het aantal gerealiseerde online videostreams met 35 procent toenemen. RTL Nederland boekte een online groei van 115 procent. Lees verder.