Kort medianieuws met aandacht voor Radio Decibel, BBC, Omroep Max, Telenet en meer kort medianieuws uit binnen- en buitenland.
- DJ Barry Brand is met ingang van deze week in de middag te horen op Radio Decibel. Brand neemt hiermee het stokje over van Thorvald de Geus die de zender eind vorige maand na ruim drie jaar heeft verlaten.
- Ruud de Wild heeft nog altijd de ambitie om terug te komen met Ruuddewild.nl. De radio-dj mist het programma. Lees verder
- Voor de Britse openbare omroep is het een flinke streep door de rekening: het immens populaire bakprogramma “The great British bake-off” zal niet meer op de BBC te zien zijn. De omroep onderhandelde een jaar lang met het productiehuis dat de show maakt, maar kon het contract toch niet verlengen Lees verder
- Voor het eerst heeft een politiek partij live gebruik gemaakt van de zendtijd voor politieke partijen. Premier Mark Rutte van de VVD beantwoordde gisteravond op Nederland 1 rechtstreeks vragen van kijkers vanaf zijn favoriete plekje op de Grote Markt in Den Haag Lees verder
- De optelsom van het huidige budget is niet toereikend om van de de nieuwe SOWB (Streekomroep West Brabant) al een echte streekomroep te maken lees verder
- Twitter gaat het vanaf volgende week mogelijk maken om langere tweets te plaatsen. Lees verder
- Televisie levert niet meer het massapubliek dat adverteerders willen omdat het jonge publiek afhaakt en online kijkt. Lees verder
- De transfer van succesformat The Great British Bake Off in Groot-Brittannië naar een andere zender heeft voorlopig geen gevolgen voor Heel Holland Bakt, de Nederlandse versie van het programma. Omroep MAX heeft na dit seizoen nog zeker drie jaar de rechten van het programma, liet directeur Jan Slagter maandagavond weten. Lees verder
- Steeds meer Nederlanders doen aan bingeviewing – het achter elkaar kijken van meer afleveringen van een tv-serie. Ruim de helft (55%) heeft in de afgelopen 6 maanden wel eens meerdere afleveringen van een tv-serie achter elkaar gekeken. lees verder
- De Belgische kabelaar Telenet begint half november met een grootschalige pilot waarbij huishoudens gepersonaliseerde tv-reclame voorgeschoteld krijgen. De aanbieder hanteert vier verschillende niveaus van personalisatie, waarbij onder andere het kijk- en internetgedrag meeweegt. Lees verder
- Gebruikers van Instagram kunnen zichzelf voortaan beschermen tegen hatelijke opmerkingen. In de instellingen kunnen ze aangeven welke woorden ze niet willen zien. Lees verder
- De omroepen zijn niet tevreden met de online plannen van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO), stelt NRC Handelsblad na een rondgang langs omroepdirecteuren, programmamakers en woordvoerders. Lees verder
- De uitzendrechten voor de Superprestigeveldritten behoren in België niet meer exclusief aan Telenet toe. Dat is het gevolg van een beslissing van het hof van beroep in Brussel, dat de voorlopige maatregel van de Belgische Mededingingsautoriteit bevestigde. Lees verder