Kort medianieuws: Freedom Internet, Netflix, VPRO, ACM en meer

Kort medianieuws met aandacht voor Freedom Internet, VPRO, Netflix, ACM en meer kort medianieuws uit binnen- en buitenland:

  • De provider Freedom Internet start ‘waarschijnlijk’ in maart van volgend jaar. De provider wil in het eerste kwartaal beginnen met het ‘alternatief voor Xs4all’ en is daarvoor in gesprek met verschillende leveranciers. Lees verder
  • Een tekort aan IP-adressen in Nederland vertraagt de digitale innovatie. Dat schrijft het FD. Nederland stapt niet snel genoeg over op een moderner IP-adres, waardoor er een tekort dreigt. Internetexperts waarschuwen dat verbindingen daardoor trager kunnen worden. Lees verder
  • The A List gaat een vervolg krijgen. De thrillerserie verscheen oorspronkelijk op de BBC en in augustus 2018 kwam het eerste seizoen op Netflix. De streamingdienst heeft nu de rechten overgenomen van de Britse omroep en er zal een tweede seizoen worden gemaakt. Lees verder
  • Fabiaan Van Vrekhem, baas van headhunter Accord Group, moet als extern bemiddelaar de crisis aan de top van de VRT proberen ontzenuwen. Lees verder
  • Het is een oer-Hollands fenomeen: de oudejaarsconference. De cabaretier die op de laatste avond van het jaar met humor terugblikt op alles wat er in dat voorbije jaar passeerde. Nog één keer met een oliebol in de hand lachen om een grap over die ene afgetreden politicus. Lees verder
  • De Autoriteit Consument & Markt (ACM) beboet KPN, Tele2, T-Mobile en Vodafone voor de onjuiste en onvolledige informatie over hun aanbod op hun websites voor consumenten. Lees verder
  • Spoorbeheerder ProRail gaat aangifte doen tegen de VPRO. In de nieuwe televisieserie In Europa: de geschiedenis op heterdaad betrapt is te zien hoe presentator Geert Mak over het spoor loopt. Dat gebeurt in de eerste paar minuten van de eerste aflevering, waarin Mak de nieuwe serie introduceert bij de kijker. Lees verder
  • Spotify zal vanaf 2020 geen politieke advertenties meer laten horen in de VS. Spotify zegt dat het onvoldoende middelen heeft na te gaan of die politieke advertenties foute informatie of fake news bevatten. Lees verder