Kort medianieuws: KPN, Radio Drenthe, Flikken Maastricht en meer

Kort medianieuws van donderdag 30 juli 2015 met aandacht voor: KPN, Radio Drenthe, Flikken Maastricht, Amazon en nog veel meer:

  • KPN start een nieuwe pijler onder zijn dienstverlening: KPN SmartLife. Het bedrijf gaat een reeks van zogenoemde Connected Home-diensten aanbieden: diensten die het leven in en om het huis makkelijker maken. Lees verder
  • Door een stroomstoring aan de Vaartweg in Hoogersmilde was Radio Drenthe vanmiddag even niet te beluisteren. Dat kwam doordat de zendmast in Hoogersmilde last had van de storing Lees verder
  • Het tiende seizoen van Flikken Maastricht is vanaf vrijdag 28 augustus te zien op tv.
    In het tiende seizoen valt ook de 100ste aflevering van de razendpopulaire serie. Op 6 oktober wordt dat feestje gevierd. Lees verder
  • Ondanks de mededeling dat de dramaserie Zwarte Tulp vooralsnog exclusief zou blijven voor OTT-dienst Videoland Unlimited, heet RTL 4 bekendgemaakt dat de serie alsnog gewoon lineair wordt uitgezonden. RTL start in september met de uitzendingen. Lees verder
  • Jeremy Clarkson, Richard Hammond en James May hebben getekend voor een nieuw autoprogramma op de streamingdienst van Amazon Lees verder
  • De Egyptische rechtbank heeft het vonnis in de zaak tegen drie journalisten van nieuwsorganisatie al-Jazeera uitgesteld naar 8 augustus. Het is de negende keer dat het vonnis wordt uitgesteld. Lees verder
  • De Duitse mediabedrijven Axel Springer en ProSiebenSat.1 zien af van een fusie, maar gaan wel samen investeren in startups waar beide bedrijven van kunnen profiteren. Lees verder
  • Vanaf maandag 5 oktober zendt tv-zender Family7 elke werkdag de Bijbelquiz uit. De deelnemers krijgen uiteenlopende vragen over het meest gelezen boek ter wereld. De grote vraag: hoe groot is de bijbelkennis in christelijk Nederland en wie weet het meest uit de Bijbel? Lees verder
  • Waar de Champions League voorheen te bewonderen was bij de NOS, was de wedstrijd van Ajax tegen Rapid Wien woensdagavond voor het eerst te zien op SBS6. De overgang viel lang niet bij iedereen in de smaak. Op Twitter moesten vooral de commentator en de aankleding van de uitzending het ontgelden. Lees verder