Kort medianieuws met aandacht voor Talpa, Youtube, Netflix, Ziggo en meer kort medianieuws uit binnen- en buitenland:
- Voetbal International staat in de belangstelling van Talpa, het bedrijf van John de Mol. De mediatycoon informeerde onlangs bij Weekblad Pers Groep (WPG), de uitgeverij waar het voetbaltijdschrift onder valt. Lees verder
- Goed nieuws voor de fans van Flikken Maastricht. De populaire politieserie krijgt een dertiende seizoen. Lees verder
- Apple verkocht in het eerste kwartaal van dit jaar ruim 52 miljoen iPhones, dat is iets meer dan het jaar daarvoor. Wel ligt de gemiddelde verkooprijs hoger, waardoor het bedrijf zijn beste eerste kwartaal ooit draaide. Lees verder
- Disney gaat liveshows maken voor Twitter. Dat hebben het entertainmentbedrijf en het sociale netwerk bekendgemaakt. Het gaat om nieuws-, entertainment- en sportprogramma’s. Lees verder
- Huishoudens kijken dagelijks 150 miljoen uur YouTube in de huiskamer. Dat is vijftig procent meer dan een half jaar geleden. Google komt met nieuwe tv-opties voor adverteerders Lees verder
- De uitgever van De Limburger verandert zijn naam van Media Groep Limburg naar Mediahuis Limburg. Lees verder
- De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) is een proef gestart met het verspreiden van producties via verschillende streamingdiensten. 25 NPO-producties zullen via KPN, Videoland of Netflix te zien zijn. Lees verder
- De serie Gordon & Estelle: Weg ermee wordt door RTL 4 met twee afleveringen ingekort. Dat bevestigt een woordvoerder van de zender. Lees verder
- Ziggo Go, een dienst in de vorm van een app en een website waarmee gebruikers tv-programma’s kunnen kijken op computers en mobiele apparaten, heeft een update gekregen waarmee kabelaar Ziggo het kijkgedrag wil gaan bijhouden. Het gaat om een opt-in. Lees verder
- De politie in Winterswijk heeft maandagochtend een mobiel illegaal radiostation uit de lucht gehaald. Lees verder