Kort medianieuws met aandacht voor Travel Channel, Youtube, 3FM, HBO en meer kort medianieuws uit binnen- en buitenland:
- Meer dan 90.000 mensen, onder wie 10.000 jongeren, in oorlogsgebieden in Syrië, de Democratische Republiek Congo (DRC), Zuid-Soedan en Afghanistan zijn geholpen door de opbrengst van Serious Request 2015. Dat hebben NPO 3FM en het Rode Kruis donderdag laten weten. Lees verder
- De AVROTROS-serie La Famiglia verhuist van donderdagavond naar zondagavond. De serie is vanaf zondag 6 november wekelijks om 23.10 uur op NPO 1 te zien. Volgende week is op donderdag een nieuwe aflevering van Ik Vertrek te zien. (Persbericht)
- Travel Channel presenteert dit najaar de gloednieuwe TV-show Take Me Home, waarin Amerikaanse beroemdheden als Danny DeVito, Dolly Parton en Ted Danson de kijker meenemen naar de plek waar ze opgroeiden. De vijfdelige reeks is vanaf 1 december iedere donderdagavond om 21:00 uur te zien bij Travel Channel. (persbericht)
- De website van de Amerikaanse krant The New York Times is van 7 tot en met 9 november voor iedereen beschikbaar. Alle artikels die de krant rond de presidentsverkiezingen publiceert, zijn toegankelijk voor alle surfers. Na 9 november zal een selectie opnieuw tegen betaling aangeboden worden. Lees verder
- Het Amerikaanse internetbedrijf Google ontkent dat het zijn dominante positie op het internet zou misbruiken. Het bedrijf reageert daarmee op een onderzoek van de Europese Commissie. Lees verder
- Het provinciebestuur is van plan om Omrop Fryslân jaarlijks 655.800 euro te geven voor de Friestalige programmering. Lees verder
- VICE en BrandDeli gaan een verregaande strategische samenwerking aan voor alle salesactiviteiten. Per 1 januari 2017 zal BrandDeli exclusief verantwoordelijk worden voor de verkoop van alle TV spot en premium online video inventory van VICE. Met deze uitbreiding verstevigt BrandDeli haar positie onder jongvolwassenen.
- De reacties op het initiatief om een streekomroep te vormen in Gooi en Vechtstreek zijn positief. Bestuurders in betrokken gemeenten zien de noodzaak en de winst in, zo blijkt uit hun eerste reacties. Lees verder
- Wat is er geworden van de Amerikaanse rockband Eagles of Death Metal sinds de aanslag door IS op 13 november 2015 in de Parijse concertzaal Bataclan? Filmmaker Colin Hanks volgde de groep gedurende drie maanden, van kort na de aanslag tot hun terugkeer naar Parijs in februari van dit jaar. Het resultaat is in februari 2017 te zien op de Amerikaanse betaalzender HBO. Lees verder
- YouTube Red is na een jaar nog niet populair. De betaalde videodienst van YouTube heeft slechts 1,5 miljoen betalende gebruikers, meldt The Verge op basis van bronnen. Lees verder
- Amber Brantsen (NOS), Eva Cleven (FunX) en Anita Sara Nederlof (RTV Utrecht) maken dit jaar kans op de Philip Bloemendal Prijs voor jong presentatietalent in de media. Dat heeft de organisatie donderdag bekendgemaakt. Lees verder
- Het voetbalduel in de achtste finales van de Champions League voor vrouwen tussen Barcelona en FC Twente is woensdag 9 november vanaf 18.20 uur live te zien op TV Oost. Lees verder
- Consumentenbond: pas op voor malafide kortingssites De organisaties bieden een vrijblijvend kortingsabonnement aan, om vervolgens een veel duurder abonnement aan te smeren. Lees verder