KPN voor de rechter wegens misleiding glasvezel

Telecomprovider KPN heeft ongeveer 3000 klanten misleid met betrekking tot hun glasvezelabonnement. Dit stelt advocaat in opleiding Chizkija Loonstein uit Amsterdam.  Het gaat hier onder meer om klanten uit de provincies Gelderland en Noord-Brabant. 

 

Bij Loonstein hebben zich klanten gemeld die een glasvezelabonnement hebben afgesloten maar uiteindelijk geen glasvezel ontvingen. Loonstein is inmiddels namens één van de gedupeerden een rechtszaak begonnen tegen KPN. Als ze die winnen, onderneemt hij met alle gedupeerden actie. KPN wil pas reageren op de zaak na het vonnis aldus Omroep Gelderland.

‘KPN moet alle betaalde facturen terugbetalen’
Loonstein gaat in de rechtszaak eisen dat KPN alle betaalde facturen terugbetaalt, omdat de beloofde dienst niet is geleverd. Hij raadt mensen in Gelderland met een glasvezelabonnement aan om hun postcode in te vullen op www.eindelijkglasvezel.nl. Als dan blijkt dat ze niet op het netwerk zijn aangesloten, zouden ze juridische hulp moeten zoeken. Ze kunnen zich aanmelden bij advocaat Loonstein of ergens anders advies vragen. 

Reactie KPN
KPN geeft in een brief aan Loonstein aan dat er in 2008 en 2009 in Roosendaal glasvezel is aangelegd tot in de wijkkast. Dat geeft wel hogere internetsnelheden maar is niet hetzelfde als glasvezel tot in huis. Volgens KPN zit er ook een prijsverschil in deze twee abonnementen. In de brief geeft het bedrijf aan dat ze de verwarring betreuren. Ze hebben in februari eigen onderzoek verricht of deze klanten te veel hebben betaald. Dat bleek volgens KPN niet het geval te zijn.

Wanneer de zaak voor de rechter verschijnt is nog niet duidelijk. De telecomaanbieder heeft namelijk uitstel aangevraagd. (via oa Omroep Brabant en Omroep Gelderland)