Landelijke radiozenders komen met ‘Week van de Digitale Radio’

De landelijke publieke en commerciële radiostations organiseren tot en met 17 oktober de “Week van de Digitale Radio”. Gedurende vijf dagen besteden de radiostations uitgebreid aandacht aan Digital Radio + (DAB+).

Van maandag 13 tot en met vrijdag 17 oktober pakken alle landelijke publieke en commerciële radiostations uit met de Week van de Digitale Radio. Radiozenders geven middels acties DAB-radio’s weg aan luisteraars. Een DAB+-radio is benodigd om het digitale radiosignaal te ontvangen. Zo hebben de radiozenders Q-music, 100 %NL, Radio 10, NPO Radio 6, Sky Radio en Classic FM diverse acties en prijsvragen waarbij DAB+-radio’s worden weggegeven.

Ook is er aandacht voor DAB+ in diverse radioprogramma’s komende week. Zo staat op BNR Nieuwsradio het programma ‘De Nationale Autoshow’ grotendeels in het teken van Digital Radio+.

Momenteel zijn alle landelijke commerciële en publieke radiozenders te ontvangen via DAB+. De regionale publieke- en commerciële radiozenders zijn bezig met de voorbereidingen om te gaan uitzenden in DAB+. Deze stations hopen vanaf medio 2015 hun uitzendingen te kunnen starten via DAB+. Ook de lokale omroepen verwachten op termijn te gaan uitzenden via DAB+.