Landelijke storing Ziggo grotendeels opgelost

De landelijke storing bij internetprovider Ziggo is sinds ongeveer 13.00 uur grotendeels opgelost. Dit bevestigt de provider aan website Tweakers.net. Klanten van de provider uit heel Nederland ondervonden hinder van de storing.

Problemen bij AMS-IX

Volgens een woordvoerder waren de problemen te herleiden tot een storing bij internetknoopppunt AMS-IX van vrijdagmorgen 10.00. “Dat probleem bracht ons routingprotocol in de war maar daar hebben we een oplossing voor gevonden”, aldus de woordvoerder van Ziggo tegenover de website. Volgens hem zouden klanten daardoor geen problemen met hun verbindingen meer moeten hebben.

Meerdere regio’s

De storing begin vrijdagochtend en betrof meerdere regio’s in heel Nederland. Niet alleen consumenten maar op klanten van Ziggo Zakelijk hadden te kampen met de problemen. Hierdoor konden websites niet of erg traag worden geladen. Door de storing was het ook niet mogelijk om films en series te bestellen bij Ziggo en zouden klanten problemen hebben gehad met een vaste telefoonlijn.

Twitter

https://twitter.com/ZiggoWebcare/status/835080352444088320