Luistercijfers Vlaanderen: VRT Radio 2 blijft marktleider, Joe stijgt

VRT Radio 2 blijft in Vlaanderen de best beluisterde radiozender. De radiozender van de openbare omroep behaalde een marktaandeel van 30,51 procent. Dit blijkt uit de luistercijfers van CIM (Centrum voor Informatie over de Media) over de periode augustus 2017 tot en met december 2017. Dit is de zogenaamde “golf 3” meting.

Marktleider

VRT Radio 2 moest wel een klein beetje marktaandeel inleveren ten opzichte van de vorige meting (-1,3 procent) maar kan zich nog steeds met gemak marktleider van Vlaanderen noemen. Studio Brussel liet een kleine daling zien in haar marktaandeel en behaalt nu een marktaandeel van 12,37 procent (-0,1 procent).

Qmusic en Joe

De radiozenders van het mediabedrijf Medialaan, Qmusic en Joe, lieten allebei een stijging van hun marktaandeel zien. Qmusic behaalde een marktaandeel van 11,76 procent en Joe 8,77 procent (+1,5 procent). In de vorige meting moest Joe nog marktaandeel inleveren. Winst was er ook voor VRT Radio 1, Nostalgie en Klara.

“Dankbaar”

De VRT is blij met de luistercijfers van haar radiozenders: “Dat elke dag ruim 3 miljoen mensen naar een van onze radiomerken luisteren thuis, op het werk of onderweg daar zijn we blij en dankbaar om. Radio, dat is de kracht van het live moment. En de mix van informatie, muziek, verrassende en pakkende verhalen. We voelen die sterke band met onze luisteraars elke dag opnieuw via de reacties in onze apps of andere digitale platformen, via onze uitzendingen op locatie en evenementen.“, aldus Els Van de Sijpe, manager Radio bij de VRT.

Wallonië

In Wallonië bleef RTBF VivaCité de best beluisterde radiozender met een marktaandeel van 15,6 procent (+2,1 procent) op de voet gevolgd door Radio Nostalgie (15,1 procent) en Radio Contact (12,7 procent).

Sociale media: