Verschillende bedrijven op het Media Park in Hilversum, hebben een akkoord ondertekend om startups, die actief zijn in de media, te helpen en daar waar mogelijk mee samen te werken. Neelie Kroes, speciaal gezant voor startups in Nederland en ambassadeur van Startup Delta, was getuige van de ondertekening van het akkoord.
NOS ziet belang in
Ook de NOS doet mee als bedrijf bij dit project. “Als NOS zien wij ook het belang van zo’n akkoord in. Bij NOS Lab werken we regelmatig samen met startups die bezig zijn met vernieuwende methodes die nog niet zo bekend zijn in de reguliere media. Dat werkt heel inspirerend.”, aldus de NOS in een persbericht.
Toekomstbestendig
De mediabedrijven geven hierbij aan dat zij het belang inzien van innovatie in de media en dat samenwerking met startups nodig is om als sector relevant en toekomstbestending te blijven. Ook de NOS heeft de overeenkomst ondertekend en namens de NOS was Lara Ankersmit van Digitale Media bij de ondertekening aanwezig.
MediaMatters
De mediapartijen zien daarvoor een belangrijke plaats ingeruimd voor MediaMatters, een acceleratorprogramma dat erop gericht is de samenwerking tussen mediabedrijven en startups te faciliteren, om samen een product of organisatie te verbeteren of nieuwe diensten te bedenken. MediaMatters krijgt op het Media Park (tijdelijk) een eigen ruimte.
Mediaorganisaties kunnen binnen de accelerator een rol hebben als sponsor, mentor, klant, co-developer of technologie-expert en krijgen de gelegenheid vroegtijdig aan te haken bij voor de branche mogelijk interessante nieuwe bedrijven.
Tweets:
Mediaorganisaties sluiten zich aan bij accelerator MediaMatters @MediaMattersVC https://t.co/fKRrBD9Y22 #immovator pic.twitter.com/0z8p2koNss
— Media Perspectives (@MediaPerspectvs) April 12, 2016