Meer verlies en hogere omzet voor Ziggo

Kabelaar Ziggo heeft afgelopen kwartaal een nettoverlies geleden van 14,5 miljoen euro. Een jaar eerder leed Ziggo 2,5 miljoen euro verlies. Ondanks het verlies is bestuursvoorzitter Bernard Dijkhuizen blij met de resultaten. De omzet steeg met 7 procent en het nettoverlies kwam vooral door de beursgang in maart. Die beursgang bracht 39,7 miljoen aan kosten met zich mee. Zonder dat bedrag en andere eenmalige kosten steeg het bedrijfsresultaat met ruim 5 procent naar 216,1 miljoen euro.

Ziggo zegt dat steeds meer klanten kiezen voor een alles-in-1-bundel, met analoge TV, digitale TV, internet en bellen. Ruim 44 procent van de Ziggoklanten heeft nu zo’n pakket (stijging van 17 procent). Ook het percentage van de klanten dat digitale TV kijkt steeg, naar 74,5 procent.

HBO
Kabelaar Ziggo bericht in de kwartaalcijfers ook over het aantal abonnees op betaalzender HBO. Dit premium-tv-pakket is begin dit jaar exclusief bij Ziggo gestart met haar uitzendingen. Volgens Ziggo heeft HBO inmiddels 57.000 abonnees. HBO is van plan om zijn premium pakket ook via andere digitale tv-aanbieders te gaan verspreiden dit jaar.

Persbericht Ziggo vind je hier