De campagne is ontwikkeld door het Amsterdamse reclamebureau Brand New Telly Industries en zal na een start op tv breder worden uitgerold. De nieuwe campagne laat de kijker de belangrijkste kracht van Sky Radio ondervinden: de opgewekte sound maakt dat zelfs kleine tegenslagen je niet uit je ‘flow’ halen. Sky is de vriend die je door de dag helpt, of je nu thuis of op je werk bent. Een jogger die een nat pak krijgt door opspattend water, een jonge vader die stoeit met het in elkaar zetten van de meubeltjes op de kinderkamer en iemand die op z’n werk zit, ze blijven stuk voor stuk vrolijk bij de positieve muziekmix van Sky.
Ook met het logo is een vertaling gemaakt naar het frisse en optimistische gevoel waar Sky om wordt gewaardeerd. ‘Sky’ is in het nieuwe logo groter gemaakt dan ´radio´ en de frequentie is verdwenen: iedereen weet Sky inmiddels te vinden op 101 FM, internet of via de mobiele apps. Wat blijft is de herkenbare kleurencombinatie van marine en lime.
CEO Philip Alberdingk Thijm: “Tijdens een gemiddelde week in het jaar stemmen meer dan drie miljoen luisteraars af op Sky Radio. We zijn de grootste en populairste zender onder vrouwen (10+), maar bereiken nagenoeg net zoveel mannen. Kortom, Sky is van iedereen. We zijn altijd in beweging, de muziekmix wordt dagelijks aangepast aan wat op dat moment populair is in Nederland. Vorig jaar werden de jinglepakketten al passend gemaakt bij de huidige muziekstijl. Nu is het tijd om het nieuwe gevoel ook in de visuele uitstraling van merk gestalte te geven.” (Persbericht Sky Radio Group)
Nieuwe logo: