NRC Media en Kees de Koning (oprichter van De Stroom en voorheen TopNotch) gaan een intensieve samenwerking aan in podcasts.
Mede-eigenaar
NRC Media en De Stroom gaan ze businessmodellen en strategieën ontwikkelen rond podcasting met de ambitie dé autoriteit op dat gebied in Nederland te worden. Mediahuis – moederbedrijf van NRC – wordt voor 50 procent mede-eigenaar van De Stroom.
Audiohuis
NRC richtte vorig jaar de productie-unit Audiohuis op die naast de eigen NRC-podcasts ook fungeert als uitgever van kwalitatief en inhoudelijk onderscheidende audioverhalen van derden. Kees de Koning zette vorig jaar het nieuwe podcastbedrijf De Stroom op.
Podcasts
NRC Media en De Stroom trekken vanaf nu samen op om podcasting naar de volgende fase te brengen. Dat betekent onder meer dat ze samen businessmodellen ontwikkelen en dat NRC Media, de advertentieafdeling van NRC, advertenties gaat verkopen rondom de podcasts van De Stroom. De Stroom heeft talentvolle makers aan zich gebonden met daardoor succesvolle podcasts.
Eerste wapenfeit van de samenwerking is dat KPN sponsor is geworden van de podcast ‘Ik weet je wachtwoord’ van Daniël Verlaan.