Loonstein is een proefproces begonnen om aan te tonen dat de klanten jarenlang betaald hebben voor glasvezelverbinding, die ze uiteindelijk niet kregen omdat het glasvezel alleen tot in de wijk gelegd is. Per klant denk Loonstein een claim van enkele duizenden euro’s bij KPN te kunnen neerleggen aldus de advocaat tegenover RTV Oost
KPN ontkent fouten bij glasvezel
Volgens KPN is er verwarring ontstaan omdat er twee verschillende soorten glasvezelabonnementen zijn, ééntje waarbij de glasvezelverbinding tot in de wijk is gelegd en één waarbij de glasvezel tot aan het huis is gelegd. KPN vindt niet dat de klanten gedupeerd zijn en zegt met vertrouwen het proefproces af te wachten. Ook ontkent KPN bewust klanten te benaderen om ze goedkopere abonnementen aan te bieden om zo eventuele claims af te kopen.
De voorbereidingen voor het proefproces met één klant van KPN zijn in volle gang, als de zaak wordt gewonnen door Loonstein, wil hij voor alle andere ontevreden klanten – enkele duizenden – ook een proces tegen KPN aanspannen. De advocaat zoekt nog meer gedupeerden, hij heeft een speciaal email adres geopend voor klanten met klachten over hun glasvezelabonnement: kpnklachten@loonstein.com. (via oa RTV Oost)