Inmiddels hebben 500.000 mensen een leden-account bij Qmusic en zijn daarmee Q-member. “Met dit grote aantal Q-members verstevigt het station haar online positie met een eigen ledenplatform en de data die daaruit voortvloeit. “, aldus de radiozender in een persbericht.
2013
In 2013 startte Qmusic met het registratiesysteem waarbij mensen via de website en de Qmusic app een account kunnen aanmaken. Q-members kunnen onder andere meedoen aan acties op de site en gratis berichten sturen en ontvangen via de app. De afgelopen jaren groeide het aantal Q-members constant en deze week werd eerder dan voorzien het half miljoen aangetikt.
Het Geluid
Dat het aantal eerder bereikt werd dan verwacht, heeft te maken met de vernieuwing van Het Geluid. Q-members kunnen deze editie namelijk voor het eerst meespelen in de app. Daardoor maken zij kans op een extra geldbedrag: onder degenen die het juist raden wordt 10.000 euro verdeeld.
“Meer inzicht”
Jorn Agterberg, Marketing Manager bij Qmusic: “Dit substantiële aantal Q-members geeft ons nog meer inzicht in de wensen en muzieksmaak van onze luisteraars. Dit past geheel binnen onze filosofie van ‘You Make Us Q’, waarin de luisteraar centraal staat. Daarnaast biedt het grote voordelen: we kunnen Q-members verblijden met passende content en samen met adverteerders relevante campagnes ontwikkelen.”
De radiozender is in vrijwel heel Nederland te ontvangen via FM, DAB+, alle (digitale) radiopakketten en wereldwijd via Internet.