RAB: Radiobestedingen verder gedaald

De netto radioreclamebestedingen bedroegen in het eerste halfjaar 104,5 miljoen euro. In de eerste helft van 2012 waren de radioreclamebestedingen nog 107,2 miljoen. 

Daarmee hebben adverteerders – zowel aan spot als aan non spot advertising – 2,7 miljoen euro minder uitgegeven aan radioreclame. Dit blijkt uit cijfers van het Radio Advies Bureau (RAB).

 

De netto omzet in het tweede kwartaal daalde relatief minder dan in het eerste kwartaal. In het eerste kwartaal ging de omzet terug van 47,4 naar 45,6 miljoen (-3,7 procent), in het tweede kwartaal ging het om een daling van 59,9 naar 58,9 miljoen (-1,7 procent).

Liedewij Hentenaar, directeur RAB: “Het is goed te zien dat de omzet zich stabiliseert in het tweede kwartaal. Het recent gepubliceerde platformonderzoek liet al zien dat onze radiozenders het goed doen en dat radio mobieler wordt. Dit alles samen met de uitrol van digitale etherradio via DAB+ (met meer en betere ontvangstmogelijkheden) geeft dit het medium veel perspectief. Het bereik van radio groeit en daarmee ook de mogelijkheden voor radioreclame.”. 

Alle cijfers vind je hier: http://www.rab.fm/uploads///images/nieuws/20130723%20Radioreclame%20eerste%20half%20jaar%202013.pdf