De commerciële radiozender Sky Radio gaat binnenkort van start met een nieuwe positionering: ‘Your favorite playlist’. Vorig week had de radiozender haar website in een nieuw jasje gestoken.
Nieuwe positionering
Uunco Cerfontaine, Station Director Sky Radio maakte de nieuwe positionering vorig week bekend tijdens de Sky Radio Group Update voor 2016. “Na de succesvolle kerstperiode maken we met dit mooie resultaat een fantastisch start in 2016. We gaan dit jaar door met de ingeslagen format-koers en gaan daarnaast flink investeren in het uitbouwen van ons online aanbod. De eerste stap die we al hebben gezet is de lancering van de vernieuwd website skyradio.nl en vanaf maart starten we met de bijpassende nieuwe positionering ‘Your favorite playlist’, waarin het 24/7 bedienen van de consument centraal staat.”
Goede luistercijfers
De zenderbaas is tevreden over de luistercijfers over de periode december 2015 – januari 2016: Het non-stop muziekstation is in de meetperiode het meest beluisterde radiostation van Nederland met een bereik van ruim 3,6 miljoen verschillende luisteraars per week, aldus de Sky Radio Group in een persbericht. Daarnaast steeg het marktaandeel van de radiozender in de doelgroep 10+ naar 10,6%, waarmee de zender een nummer 2 positie verovert. In de meetperiode nov-dec’15 was het marktaandeel nog 10,4%.
Online aanbod
Om de consument te bieden met een ‘favorite playlist’ zal het online aanbod van de radiozender dit jaar verder worden uitgebouwd. Sky introduceert binnenkort ‘Sky Radio Xtra’. Dit is een nieuw online muziekplatform met onder meer kant-en-klare streaming stations, playlists voor elke gemoedstoestand, sfeer en moment en een volledig online playlist platform met ‘on demand’-mogelijkheden.
Nu nog eens een wat grotere harde schijf in die muziekcomputer zodat er wat meer ruimte is voor eens wat andere muziek…..