UPC start nieuwe reclamecampagne

Met een nieuwe reclamecampagne die vandaag van start gaat, wil kabelaar UPC aantonen dat de kabel meer voordelen biedt dan bijvoorbeeld ADSL. In de televisiecampagne ruilen gezinnen een week met elkaar van huis en provider.

Zij worden geconfronteerd met enerzijds beperkingen van ADSL en anderzijds de mogelijkheden van de kabel. Vervolgens worden de families gevraagd naar hun ervaringen.UPC laat in een toelichting op de nieuwe commercial weten dat ADSL snelheden van maximaal 20 Mbps haalt tegenover de 120 Mbps die maximaal door de kabel wordt behaald.

Een ander nadelig effect dat ADSL-klanten kunnen ervaren is een tekort aan bandbreedte wanneer zij via de telefoonlijn tegelijkertijd televisiekijken en internetten, aldus UPC. UPC heeft in Nederland 881 duizend breedbandinternet abonnees en bedient 778 duizend digitale telefonie abonnees (per 30 juni 2011). 

De Nederlandse breedbandmarkt is gedurende het tweede kwartaal van 2011 met 0,7 procent gegroeid naar 6,29 miljoen aansluitingen, volgens Telecompaper’s kwartaalrapport over de Nederlandse breedbandmarkt. In het kwartaal werden 41 duizend breedbandaansluitingen gerealiseerd, 10 duizend minder dan in het eerste kwartaal van dit jaar. (via Telecompaper/Persbericht UPC)