Met Ziggo Bapp bellen klanten van Ziggo over wifi. De persoon die wordt gebeld ziet het vaste nummer van de klant en ook kan het vaste nummer worden doorgeschakeld naar de app. Ziggo stelt dat de app meer gebruiksgemak voor klanten moet brengen omdat ze nu overal op hun vaste nummer bereikbaar zijn en ook met bijvoorbeeld een tablet kunnen bellen die niet over een simkaart beschikt. Klanten met een onbeperkt aantal vaste belminuten bij Ziggo betalen alleen de kosten van mobiel internet. Klanten met een beperkt aantal vaste belminuten betalen per minuut en voor de MB’s die ze verbruiken. Het is vooralsnog niet mogelijk om gebruik te maken van een 3G of 4G verbinding bij Ziggo Bapp
Ziggo heeft de afgelopen maanden een test gedaan onder drieduizend abonnees.
Ziggo Bapp kan gratis gedownload worden in de App Store en de Google Play Store. Na het aanmaken van een Ziggo Bapp-account in MijnZiggo en activatie van de app op de smartphone of tablet (iOS/Android) kunnen klanten meteen bellen via Ziggo Bapp. Meer informatie via: http://www.ziggo.nl/bapp