Rond de 1,5 miljoen Nederlanders hebben zondagavond Max Verstappen tweede zien worden tijdens de Grand van Brazilië op Ziggo Sport of Ziggo Sport Totaal.
Kijkcijfers
Ziggo Sport is de sportzender die zonder meerkosten kan worden bekeken door alle abonnees van kabelaar Ziggo met digitale televisie. Uit de kijkcijfers van vandaag, die zijn samengesteld door de Stichting Kijkonderzoek (SKO) blijkt dat 1,1 miljoen Nederlanders de race in Brazilië via deze zender hebben gezien.
Marktaandeel
Met deze kijkcijfers behaalde de televisiezender rond dat tijdstip een marktaandeel van bijna 20 procent. Gedurende de hele dag behaalde de televisiezender een marktaandeel van 6,2 procent. Hiermee behaalde de televisiezender zondag een hoger marktaandeel dan SBS 6 (5,9 procent).
Andere zenders
Formule-liefhebbers die geen abonnement bij Ziggo hebben kunnen de wedstrijd onder andere bekijken via betaalzender Ziggo Sport Totaal of het Duitse RTL Television. Ziggo Sport Select, de televisiezender waarop de race werd uitgezonden, trok gisteravond tijdens de race meer dan 400.000 kijkers volgens de gegevens van Stichting Kijkonderzoek.
Peptalk
Coureur Max Verstappen is vanavond te gast in het praatprogramma Peptalk van Jack van Gelder en Frank Evenblij. Het programma is vanaf 19.50 uur te zien via Ziggo Sport en Ziggo Sport Select. In het programma zal uitgebreid aandacht worden besteedt aan de botsing tussen de Nederlander en coureur Esteban Ocon.