Berichtgeving RTL Z over VHU Europe “onvolledig”

De berichtgeving van nieuwszender RTL Z over problemen bij het jinglebedrijf VHU Europe is “onvolledig en wekt een verkeerde indruk”. Dit zegt althans Hayko Kroese, bestuurder bij VHU Europe in een reactie op een nieuwsbericht van RTL Z over de problemen bij het bedrijf.

Conflict

VHU Europe maakt jingles en vormgeving voor diverse radiozenders in binnen- en buitenland.Zo is de publieke radiozender NPO 3FM onder andere klant bij het bedrijf. Oprichter van het bedrijf, Diederick Huizinga, ligt echter overhoop met zijn zakenzakenpartners aldus RTL Z. Het conflict zou zijn ontstaan doordat Huizinga zonder toestemming van zijn zakenpartners 150.000 euro onttrok aan het bedrijf. Daarnaast ontsloeg Huizinga de directeur, Berber Keur, van VHU Europe. De zakenpartners stapten naar rechter en de Ondernemingskamer schorste Huizinga als directeur. Inmiddels is Hayco Kroese aangesteld als tijdelijk bestuurder.

Verkeerde indruk

Kroese stelt echter dat de berichtgeving op RTL Z onvolledig is en een verkeerde indruk wekt. “Het beeld dat geschetst wordt is onjuist. Het bericht gaat in op oude dingen die zonder toelichting uit de context zijn getild, maar die inmiddels zijn opgelost. Ik heb tot nu toe geen misstanden kunnen ontdekken. De feiten zijn dat er rust is in het team en dat het bedrijf prima draait.”.

Aanpassingen in eigendomsstructuur

Kroese overlegt met VHU eigenaren Diederick Huizinga en Berber Keur over aanpassingen in de eigendomsstructuur. “Dat is een belangrijk onderwerp om op te lossen, maar het speelt op de achtergrond. Ondertussen werkt het VHU team door aan de vetste jingles voor de leukste radiostations en is Diederick Huizinga ook nu verantwoordelijk voor de sound van VHU.”, aldus Kroese van VHU Europe.

Laat een bericht achter Antwoord annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.