De Consumentenbond is van mening dat de Autoriteit Consument en Markt (ACM) maatregelen moet nemen tegen Internetprovider Online.nl. Dit bericht de bond op haar website.
Problemen niet opgelost
Volgens de bond krijgt de provider, onderdeel van het Luxemburgse M7 Group S.A, de problemen rond haar dienstverlening maar niet opgelost. Al sinds eind 2014 komen er op Klachtenkompas.nl, het online klachtenplatform van de bond, tientallen klachten per week binnen over Online.nl vanwege het niet leveren van televisie- of internetdiensten.
In 2015 was de provider ‘koploper’ in het aantal klachten op Klachtenkompas.nl. De bond heeft de provider diverse keren aangesproken op de slechte dienstverlening en daarbij ook een groot spandoek voor de Haagse vestiging opgehangen.
Waarschuwing
In 2015 plaatste de Consumentenbond een waarschuwing in zijn Internetprovider-vergelijker zodat consumenten die op zoek zijn naar een nieuwe provider op de hoogte zijn van de problemen bij Online.nl. Bart Combée, directeur Consumentenbond in november vorig jaar: ‘Een dienst afraden gaat ver, maar gezien het aantal klachten en hoe lang de problemen zich al voortslepen, kan ik op dit moment niemand Online.nl aanbevelen.’
Toezichthouder
Omdat de klachten ook anno 2016 aanhouden, ziet de Consumentenbond nu geen andere weg dan de toezichthouder Autoriteit Consument en Markt (ACM) te vragen om op te treden.
Klachtenkompas
De Consumentenbond adviseert consumenten die problemen hebben met de provider om ook te klagen op Klachtenkompas.nl; hiervoor staan een stappenplan en voorbeeldbrieven op de website van de Consumentenbond.
Tweets:
Toezichthouder @AutoriteitCM gevraagd op te treden tegen #Online .nl https://t.co/ekKqPxSwO6
— Consumentenbond (@Consumentenbond) March 10, 2016