Afgelopen kwartaal brachten de extra zenderpakketten 41,1 miljoen euro op, het laatste kwartaal van 2011 was dat nog 41,4 miljoen. Een jaar geleden waren de inkomsten uit extra zenders nog 35,5 miljoen, en bij het begin van Ziggo in 2009 brachten de zenderpakketten 21,9 miljoen op.
Voor het eerst geeft Ziggo inzicht in het aantal interactieve decoders dat in gebruik is. Eind van het 1e kwartaal 2012 waren dat er 280.000 (12,6% van de digitale kijkers), een jaar daarvoor waren het er 86.000. Ziggo noemt geen aantallen voor het aantal VOD (Video On Demand) aanvragen, maar spreekt van een sterke toename van het gebruik bij een klein aantal kijkers. Het aantal transacties voor VOD en Pay-per-event is met 260% gestegen t.o.v. een jaar eerder.
Met Pay-per-event is het mogelijk een losse wedstrijd van Eredivisie Live, of een dagdeel Sport1 of PassieXXX te bestellen. Voor het gebruik daarvan is geen interactieve decoder nodig. Een gewone decoder is voldoende, het bestellen gebeurt via internet.
Lees verder via Digitalekabeltelevisie.nl