Eurosport tevreden over kijkcijfers tijdens sportzomer

Eurosport is tevreden over de kijkcijfers die de sportzender behaalt heeft tijdens de afgelopen sportzomer. Dit bericht Eurosport in een persbericht.

Marktaandeel

De sportzender behaalde een marktaandeel van 1,4 procent en dat is de beste score tijdens de zomer sinds 2001. Ten opzichte van dezelfde maanden vorig jaar – mei tot en met augustus – verdubbelde het marktaandeel en in vergelijking met 2015 steeg het marktaandeel met maar liefst 83%.

Dumoulin

Eurosport scoorde vooral hoge kijkcijfers dankzij de goede verrichtingen van wielrenner Tom Dumoulin tijdens de Giro d’Italia. Mede dankzij het succes van Tom Dumoulin was de Giro met gemiddeld 253.000 kijkers per etappe het meest bekeken meerdaagse sportevenement uit de historie van de sportzender.

Evenementen

Daarnaast ging het marktaandeel van Roland Garros met 67% omhoog ten opzichte van de editie van 2016. En ook de Vuelta – waarin Wilco Kelderman en Wout Poels zich nadrukkelijk van voren lieten zien – noteerde dit jaar mooie cijfers en ging de boeken in als de best bekeken Vuelta van de afgelopen drie jaar.

Tevreden

Gijs Poortman, Head of Eurosport & Product Development Benelux in het persbericht over de kijkcijfers: “Sportliefhebbers zijn echte professionals: zij weten precies waar ze moeten zijn om ’s werelds beste sporters live in actie te zien. En dat is terug te zien in de mooie cijfers van ons zomerrapport.

Europa

Ook Europees gezien was de groei zichtbaar: gemiddeld keken er over heel Europa 28% meer mensen naar de zender dan in 2016 (alle kijkers, 3+).