Internetprovider Online.nl kampt sinds donderdag met een storing in haar Internetdiensten via ADSL en VDSL. De provider geeft aan dat de storing pas uiterlijk 5 november is opgelost.
Landelijke storing
De storing, waarbij er een trage of wegvallende Internetverbinding is, komt voor in meerdere regio’s in Nederland. De provider is van de problemen op de hoogte en heeft een bericht op haar website geplaatst hierover. Hoeveel mensen problemen ondervinden, is niet bekend. “Op sommige momenten merkt u dit aan traag of niet-werkend internet. Wij vinden dit zeer vervelend. De oorzaak is inmiddels bekend en we werken er hard aan. Uiterlijk 5 november is het opgelost.”, aldus de provider op haar website.
Oorzaak
Online.nl, onderdeel van het Luxemburgse bedrijf M7 Group waar ook televisieaanbieder Canal Digitaal onder valt, geeft geen toelichting op de verdere oorzaak van de problemen die nog meer dan een week kunnen duren.
Aanpassing op netwerk
Vakblad Telecompaper geeft aan dat een storing van meer dan een week zeer ongebruikelijk is bij een dergelijke dienst. “Gezien de duur en ernst hebben abonnees automatisch een wettelijk recht op compensatie”, aldus Telecompaper. Het vakblad geeft aan dat de oorzaak van de problemen te maken kunnen hebben met een technische aanpassing van Online op het ADSL-netwerk van KPN.
Tweets
Online.nl kampt met internetstoring, het bedrijf geeft aan dat de storing uiterlijk 5 november opgelost is. das is snel!!! pic.twitter.com/vBSymhQN5c
— Marco Borger (@MarcoBorger1) October 27, 2016
Komt niet van het bedrijf zelf af natuurlijk!
De naam wordt tijdelijk aangepast naar “offline” ???