Klanten Vodafone en Ziggo combineren er op los

Steeds meer klanten van Vodafone en Ziggo combineren hun diensten bij deze aanbieders. Hierdoor zit er een flinke groei in abonnees die zowel vaste als mobiele diensten van VodafoneZiggo. Dit blijkt uit cijfers die het concern deze week bekend maakte.

Beter resultaat

VodafoneZiggo heeft zowel in het vierde kwartaal van 2018 als in heel 2018 een beter resultaat geboekt. De telecomreus slaagde erin om de omzetdaling te beperken en de kosten verder te laten dalen. Financieel directeur Ritchie Drost geeft tegen het Financieel Dagblad aan dat hij tevreden is over de resultaten. Drost is vooral tevreden over de overgang van klanten naar een gecombineerd pakket van zowel vast als mobiel.

32 procent

Inmiddels neemt 32 procent van de klanten van VodafoneZiggo zowel vaste als mobiele diensten af bij het telecombedrijf. In totaal schakelden in 2018 183.000 huishoudens over op een gecombineerd pakket, en 294.000 klanten met voorheen een mobiel abonnement.

Ziggo GO

Ook de on-demand en streamingdienst Ziggo GO laat goede resultaten zien. De dienst van Ziggo kreeg er vorig jaar 300.000 nieuwe kijkers bij wat het totaal op 1,5 miljoen actieve kijkers bracht.

4K

Ziggo verwacht in het eerste kwartaal van dit jaar haar nieuwe 4K-platform officieel te lanceren zo blijkt uit deze week gepubliceerde kwartaalcijfers. Het platform wordt al enige tijd getest onder abonnees van Ziggo.