Kort medianieuws 10 maart 2013

  • Naar Linda de Mols nieuwe programma ‘Weet Ik Veel’ keken zaterdagavond maar liefst 2,3 miljoen mensen. Het programma belandde met de score op de eerste plek in de Dag Top 25 van Stichting KijkOnderzoek . Tijl Beckand deed het ook goed. Zijn Grote Improvisatie Show hield veel mensen aan de buis gekluisterd; 1,5 miljoen mensen keken naar het nieuwe programma van de cabaretier.  (Telegraaf)
  • De nieuwe kennisquiz ‘Weet ik veel’, bedacht en gepresenteerd door Linda de Mol, is vanavond niet geheel geruisloos van start gegaan. Tv-kijkers kunnen bij dit RTL-programma thuis meespelen via een speciale app en site, maar beide toepassingen werkten niet vanwege de ’te grote belangstelling’. (AD)
  • Terwijl de kardinalen in Rome bijeen zijn om een nieuwe paus te kiezen, zendt de rooms-katholieke omroep RKK dagelijks een speciaal Pausjournaal uit. De eerste aflevering is dinsdag. Die dag begint het conclaaf. Het programma duurt tot de nieuwe paus bekend is. 
  • De finale van Vliegende Hollanders: Sterren van de Schans is vrijdagavond door 562.000 mensen bekeken. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek.
  • In 2013 biedt Sport1 exclusief live de gehele Formule 1 Grand Prix aan. De races zijn rechtstreeks én in HD te volgen. Daarnaast worden ook alle vrije-trainingen en kwalificatieraces live uitgezonden. UPC en Ziggo bieden de eerste race gratis aan, want zij willen hun digitale televisieklanten niets van deze eerste race in het Formule 1 spektakel laten missen
  • Facebook heeft het team achter de kleinere sociaalnetwerksite Storylane ingelijfd. Ze moeten bij het veel grotere Facebook voor nieuwe impulsen zorgen. (VRT)