Kort medianieuws 13 januari 2014

  •  Betaalzender Sport1 heeft zich voor de komende drie seizoenen opnieuw verzekerd van de betaaltelevisie uitzendrechten van de UEFA Champions League. Dit betekent dat de belangrijkste Europese voetbalcompetitie tot en met de zomer van 2018 bij Sport1 te zien is. Lees verder
  • Met ingang van half januari 2015 treedt Margriet Brandsma in dienst als docent bij de hbo-opleiding Journalistiek van Windesheim in Zwolle. De opleiding haalt met Brandsma een ervaren journalist in huis. Ze verdiende haar sporen als politiek verslaggever en Duitsland-correspondent voor het NOS-journaal en als presentator van het radioprogramma ‘Met het Oog op Morgen’. Margriet Brandsma zal vooral les gaan geven aan eerstejaarsstudenten Journalistiek.
  • Afgelopen maandag was de laatste uitzenddag van het Internetstation Crush Radio  “Precies 2 jaar na de opening van The Talentstation houden wij er mee op. De reden is zakelijk, het kost geld maar het levert geen rendement” aldus de website van Crush Radio.
  • De Telegraaf steekt zijn nieuwssite helemaal in het nieuw. De verrassing zal niet heel groot zijn, omdat de site en onderliggende katernen qua design nog meer op de papieren krant gaan lijken. lees verder
  • Korte clips van YouTube gaan gewone tv niet vervangen. Jongeren willen best betalen voor media (maar nog meer voor technologie) en het papieren boek is niet dood. Lees verder
  • De signalen van Radio Gelderland en TV Gelderland via de satelliet hebben er maandagnacht uitgelegen. Dat kwam door werkzaamheden van KPN Broadcast. Lees verder
  • Zoals het er nu naar uitziet, ligt het nieuwste exemplaar van het satirische Franse weekblad Charlie Hebdo donderdag in Nederland in de winkels. Dat zei directeur Eric Willems van media- en uitgeefconcern Audax dinsdag. Hij kon niet zeggen waar het blad komt te liggen. „Daar doen wij nooit uitspraken over.” Lees verder
  • RTV Borger-Odoorn heeft tot 1 september de tijd om een nieuw onderkomen te vinden. De lokale omroep huist nu in het voormalige VVV-kantoor. Daarin komt een reisbureau. Lees verder
  • De nieuwste editie van het Franse satirische blad Charlie Hebdo krijgt digitale versies in onder meer het Arabisch, Engels en Spaans. Op papier komen er ook een Italiaanse en een Turkse versie. Lees verder
  • De talkshow RTL Late Night is het nieuwe jaar met meer dan een miljoen kijkers begonnen. Maandagavond keken 1.014.000 Nederlanders naar de eerste aflevering van het nieuwe seizoen van de latenightshow op RTL4. Lees verder
  • De Amerikaanse regisseur Woody Allen is ingegaan op de vraag van de Amerikaanse on-demandzender Amazon Prime Instant Video om een volledig televisieseizoen van een komische serie te maken. De zender van Amazon werd in 2006 opgericht en is beschikbaar in Amerika, Japan, Groot-Brittannië en Duitsland. Lees verder