Kort medianieuws 14 september 2011

  • Vodafone gaat de prijzen van mobiele abonnementen in januari 2012 met tien euro verhogen. In ruil daarvoor wordt onbeperkt sms’en ingevoerd. Lees verder
  • Diskjockey Jeroen van Inkel van Q-Music heeft dinsdagavond met een extra lange uitzending spontaan 63.000 euro ingezameld voor KWF Kankerbestrijding. Lees verder.
  • De natte zomer van dit jaar heeft geleid tot hogere kijkcijfers. Dit concludeert de Stichting KijkOnderzoek (SKO) woensdag op basis van een analyse op verzoek van het ANP. In juli keken Nederlanders dagelijks gemiddeld 181 minuten naar de beeldbuis, 8 minuten meer dan het gemiddelde in juli 2010, terwijl toen het WK voetbal nog gaande was. De finale tussen Nederland en Spanje en de halve finale tegen Uruguay trokken toen recordaantallen kijkers.
  • Facebook past de instellingen rond vrienden zo aan dat informatie voortaan gerichter met bepaalde groepen gedeeld kan worden. De nieuwe functionaliteiten zijn een antwoord op Google+. Lees verder.
  • Presentatrice Yolanthe Sneijder-Cabau beëindigt per 1 oktober haar exclusieve samenwerking met de TROS. Ze wil zich meer gaan richten op andere werkzaamheden, liet haar management woensdag weten. Lees verder.
  • Het afscheidsprogramma van de commerciële radiozender Keizerstad fm is donderdag 15 september tussen 12.00 en 18.00 uur te horen via Nijmegen1. De zender verdwijnt na bijna dertig jaar uit de ether. Nijmegen1 stelt donderdag ‘uit diep respect voor Keizerstad fm’ de zenders open vanaf 12.00 uur. Lees verder.