Kort medianieuws 20 januari 2014

  • De sportprogramma’s hebben zondagavond goed gescoord bij de kijker. Studio Sport Eredivisie van de NOS trok ruim 3,4 miljoen kijkers. Het programma, met onder meer aandacht voor de eredivisiewedstrijd Ajax-PSV, belandde daarmee op de tweede plek van de Dag Top 25. Dat blijkt uit cijfers van de Stichting KijkOnderzoek. Lees verder
  • Samsung verzamelt en bewaart met zijn smart televisies het online kijkgedrag en websitebezoek van kijkers. Dat bevestigt Samsung Nederland aan RTL Nieuws. Lees verder
  • Philips verkoopt zijn aandeel van 30 procent in het samenwerkingsverband TP Vision. Nu het Nederlandse bedrijf zijn resterende aandeel verkoopt zal het niet meer actief zijn op de televisiemarkt. Wel blijft TP Vision tv’s onder de naam Philips uitbrengen. Lees verder
  • De illegale zendmast die op een eilandje in een meer vlakbij Enter staat, is nog niet ontmanteld. Staatsbosbeheer heeft grote moeite de mast weg te halen. Lees verder
  • De Belgische kabelaar Telenet wil samen met de hoogste Belgische voetbalcompetitie een zender opstarten om het eersteklassevoetbal live uit te zenden. Het telecombedrijf en de belangenvereniging van alle Belgische eersteklasseclubs willen hiervoor samen in een joint venture stappen. Lees verder
  • Autoverzekeraar Allsecur is met ingang van het nieuwe jaar strategisch partner geworden van de verkeerzender Traffic Radio. Beide partijen gaan een samenwerking aan zodat ze de autorijder nog beter kunnen bedienen. (Persbericht)
  • CosmoGIRL! en Girlz! verhuizen van uitgever Audax naar ZPRESS Young. “Door deze transactie wordt de positie als leidende uitgever van kids- en jongerenmagazines verder verstevigd. Met de nieuwe titels en bestaande merken als MEIDEN magazine, Hitkrant, Pippa, Stoer!, Goal! en de daarbij behorende websites, apps, boeken en evenementen bereikt ZPRESS Young maandelijks al meer dan een miljoen jongeren.”,aldus het persbericht.