Kort medianieuws 23 mei 2013

  • KPN is door handelaren genoemd als overnamekandidaat. Het Mexicaanse telecombedrijf América Móvil, dat al een deelneming van 28 procent heeft, zou een cashbod op de rest het Nederlandse telecombedrijf overwegen.  Lees verder
  • Vanaf 1 januari 2015 willen staatssecretarissen Teeven en Weekers het mogelijk maken om met een vergunning online kansspelen aan te bieden in Nederland. Lees verder
  • De microblogsite Twitter gaat een nieuw controlesysteem installeren om de veiligheid van de website te verhogen. Gebruikers die dat willen kunnen gebruik maken van het facultatieve systeem waarbij de identiteit van de gebruikers twee keer zal worden geverifieerd. Lees verder
  • De Belastingdienst stopt met het uitzenden van een radiocommercial met Barbie (Samantha de Jong) nadat er discussie was ontstaan over de reclamespot. Dat meldde een woordvoerder van het ministerie van Financiën woensdag. Lees verder
  • De Reformatorische Omroep (RO) wil graag verder groeien, en daarvoor is het pand in Voorthuizen waar de omroep nu gevestigd is te klein geworden. Het team van de RO verruilt de huidige stek in Voorthuizen voor een nieuw kantoorpand in Nijkerk. Lees verder
  • RTL Nederland heeft een nieuwe unit gecreëerd: RTL Weer & Verkeer. De unit verzorgt alle weer- en verkeersinformatie voor de RTL-programma’s en sites.
  • Bij storingen die langer dan 12 uur duren krijgen telecomaanbieders de wettelijke verplichting een vergoeding uit te keren, blijkt uit een brief van minister Henk Kamp aan de Tweede Kamer. Lees verder
  • Volgend jaar worden twee seizoenen van de serie ‘A’dam en E.V.A’ uitgezonden. Dat heeft een woordvoerder van de VARA bekendgemaakt. Lees verder
  • Presentatrice Eva Jinek stopt per direct met WNL op Zondag. De laatste vijf uitzendingen zullen niet meer door haar worden gepresenteerd. Lees verder
  • Adverteerders gaven in 2012 voor 1,21 miljard euro uit online reclame in Nederland. Met een groei van circa acht groei behoort Nederland tot een van de hekkensluiters in Europa. Display advertising groeide amper en bij video is zelfs sprake van krimp. Lees verder
  • Amerikaanse platenmaatschappijen hebben sinds mei 2011 ruim 20 miljoen notice and takedown-verzoeken ingediend bij Google, blijkt uit het transparantierapport van dat bedrijf. Google verwijdert auteursrechtelijk beschermde content als dat moet van de auteursrechthebbende. Lees verder