Kort medianieuws 24 augustus 2012

  • Nederland heeft er het afgelopen kwartaal weer 55.000 breedband internetaansluitingen bijgekregen. Daarmee staat het totaal nu op 6,49 miljoen connecties, 0,9 procent meer dan aan het einde van vorig kwartaal.  Dat blijkt uit data die marktonderzoeker Telecompaper vrijdag heeft gepubliceerd. Lees verder
  • De reclame-inkomsten van radiostations zijn afgelopen halfjaar iets teruggelopen. Radiozenders zagen de nettobestedingen aan reclame op jaarbasis met 5,3 procent dalen tot 103,3 miljoen euro. Dat blijkt uit cijfers van het Radio Advies Bureau (RAB), die vrijdag bekend zijn geworden. Lees verder
  • De Vlaamse Media Maatschappij (VMMa) heeft de najaarsprogramma’s van VTM, 2BE en Vitaya voorgesteld. VTM plant onder meer de talentenjacht “Belgium’s got talent” en “Sterren op de dansvloer”. 2BE zendt de nieuwe komische serie van Luc Wyns uit. Lees verder
  • De commerciële tv-zender vtm past dit najaar zijn reclamestrategie aan. De focus ligt voortaan op reclameblokken tussen de programma’s en de zender gaat minder promotie maken voor zichzelf. Lees verder
  • Facebook heeft een nieuw plan naar buiten gebracht waarmee het advertenties gerichter wil tonen aan gebruikers. Hiermee hoopt het socialenetwerkbedrijf de nodige advertentie-inkomsten binnen te halen Lees verder
  • Facebook heeft een artikel gecensureerd, dat door Geschiedenis24.nl in het kader van de verkiezingen was geschreven. In het bericht stond een afbeelding van de beroemde verkiezingsposter van de PSP uit 1971, waarop een naakte vrouw en een koe zijn te zien. Lees verder
  • Baarn gaat met glasvezelbedrijf Reggefiber onderhandelen over de aanleg van een glasvezelnetwerk. Doel is om het dorp op zo kort mogelijke termijn klaar te maken voor onder meer supersnel internet via een glasvezelnetwerk. Veel andere gemeenten gingen Baarn al voor. Lees verder