Telecombedrijven in Europa lopen snel zware klappen op. Met het zware 37% nettoverlies in het eerste kwartaal van Deutsche Telecom, Europa’s grootste bel- en netwerkbedrijf, gingen Belgacom, Telecom Italia, TMobile en Telefónica onderuit. De sector zal in Europa duizenden banen schrappen. „Ze moeten af van de belminuten en accepteren dat de groei aan klanten eruit is.” Lees verder.
Vlaams minister van Media Ingrid Lieten (SP.A) kondigde vrijdag in Brussel de oprichting aan van het Media Innovatie Centrum, een nieuw onderzoekscentrum dat gericht is op nieuwe ontwikkelingen die de hele Vlaamse mediasector ten goede komen. Het krijgt jaarlijks 10 miljoen euro financiering. Lees verder.
X Factor blijft het kijkcijferkanon van de vrijdagavond. De talentenjacht trekt zelfs meer kijkers dan het journaal van acht uur. Met 1.436.000 kijkers is X Factor het best bekeken programma van de vrijdagavond, meldt Stichting Kijkonderzoek. Voor de uitslag bleven 902.000 mensen wakker. Zanger Timmoest de show verlaten. Net als het journaal van acht uur (1.350.000 kijkers) weet ook Goede Tijden Slechte Tijdenveel kijkers te boeien. Maar liefst 1.134.000 mensen stemden af op RTL 4.Om André van Duin wordt nog steeds hard gelachen. Tijdens Van Duin op z’n best zaten 1.096.000 mensen aan de buis gekluisterd. Ook Flikken (1.061.000 kijkers) en Van der Vorst ziet Sterren (1.050.000) zijn populaire programma’s. (SKO/Telegraaf)
De gloednieuwe iPad app van de Leeuwarder Courant was vrijdag de meest verkochte app van Nederland. De app stond bovenaan in de lijst van meest gedownloade betaalde apps in de Nederlandse App Store. Daarmee wist de Leeuwarder Courant populaire apps als Angry Birds Rio HD en GarageBand voorbij te gaan. De iPad app van de LC werd vrijdagochtend officieel gelanceerd.
Prins Constantijn reikt zaterdag de prijs voor de World Press Photo 2010 uit. De internationale jury koos als beste foto van vorig jaar het portret van de achttienjarige Afghaanse Bibi Aisha, opzettelijk verminkt na het weglopen bij haar man. Dat is een werk van de Zuid-Afrikaanse fotograaf Jodi Bieber. Lees verder.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij en onze partners technologieën zoals cookies om informatie over het apparaat op te slaan en/of te openen. Toestemming voor deze technologieën stelt ons en onze partners in staat om persoonlijke gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site te verwerken. Als je geen toestemming geeft of deze intrekt, kan dit invloed hebben op bepaalde functies.
Klik hieronder om in te stemmen met het bovenstaande of om specifieke keuzes te maken. Je keuzes zullen alleen worden toegepast op deze site. Je kunt je instellingen te allen tijde wijzigen, inclusief het intrekken van je toestemming, door gebruik te maken van de knoppen op het Cookiebeleid of door te klikken op de knop 'Toestemming beheren' onderaan het scherm.