Kort medianieuws 8 juni 2011

  • Michiel van Rijswijk (41) is in dienst getreden bij de Tros als hoofd communicatie. Hij komt van Meetic Nederland, moederbedrijf van datingsite Lexa, waar hij vier jaar de functie van pr-manager heeft vervuld. Lees verder.
  • Els Van Herzeele is dinsdag op 83-jarige leeftijd overleden. Ze was jarenlang het boegbeeld van de vroegere BRT 2 Omroep West-Vlaanderen en presenteerde er tal van programma’s. Lees verder
  • De Finse uitgever Sanoma heeft de overname van Belgische tv-zenders van het Duitse ProSiebenSat.1 afgerond. De acquisitie van SBS Nederland is nog afhankelijk van goedkeuring van de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa), aldus Sanoma vandaag. Lees verder.
  • Hoofdredacteur Pierre Huylenbroeck van de Vlaamse krant De Tijd heeft gevraagd om zijn functie ‘de komende maanden te mogen beëindigen’. Dat meldt de zakenkrant zelf op zijn website. Lees verder.
  • 9292ov gaat zijn databases met OV-data tegen betaling aanbieden. D66 is bang dat dit onnodige barrières opwerpt voor kleine spelers en vraagt opheldering van de minister van Infrastructuur en Milieu. Lees verder.
  • Blue Band is uitgeroepen tot meest onbetrouwbare reclamemaker onder de voedingsproducenten. Blue Band was samen met Heineken, Nestlé, Honig en Liga genomineerd door consumentenorganisatie foodwatch voor ‘de prijs’. Lees verder.