Magazine LINDA naar Talpa, Linda de Mol creatief directeur Net5

Tijdschrift LINDA. wordt overgenomen door Talpa Network. Ook wordt Linda de Mol creatief directeur van de tv-zender Net5. Zij gaat dit samen doen met Jildou van der Bijl, hoofdredacteur van het magazine LINDA. Dit bericht het mediabedrijf in een persbericht.

Sanoma

De uitgeverij van LINDA, Mood for Magazines wordt voor 40 miljoen euro overgenomen van Sanoma door Talpa. Mood for Magazines werd mede-opgericht door Linda de Mol en was de afgelopen 15 jaar onderdeel van Sanoma Media Netherlands. In deze tijd werd het magazine LINDA. uitgebouwd met diverse extensies als LINDA.meiden, de LINDA.foundation, L’HOMO. en het succesvolle LINDAnieuws en LINDA.tv.

Net 5

De huidige creatief directeur van LINDA., Jildou van der Bijl blijft in die functie en wordt daarnaast samen met Linda de Mol creatief directeur van de Talpa Network televisiezender Net5. Daar zullen zij hun eigen visie loslaten op deze zender en hun kennis en ervaring van de doelgroep inzetten om de groeiambities van zowel LINDA. als Net5 te versterken.

“Enorm veel mogelijkheden”

Linda de Mol: “Ik zie door deze nieuwe samenwerking echt enorm veel mogelijkheden om het mooie merk en bedrijf, dat LINDA. geworden is, verder uit te bouwen op alle platformen en helemaal toekomstproof te maken en verheug me er enorm op om samen met Jildou Net5 tot de leukste vrouwenzender van Nederland te maken.

Alle extensies van LINDA. blijven in de nieuwe samenwerking bestaan en het bedrijf blijft gevestigd in het nieuwe pand aan de Huizerstraatweg in Naarden.

Sociale media: