Kort medianieuws: FunX, 3FM, Veronica, Eurosport en meer

Kort medianieuws met aandacht voor FunX, 3FM, Veronica, Eurosport en meer kort medianieuws uit binnen- en buitenland:

  • Radiostation FunX heeft excuses aangeboden voor een post die het vanochtend op Twitter zette. De hashtag #nohomo die erbij stond stootte veel mensen tegen de borst, omdat het homofobie zou legitimeren. Lees verder
  • KPN heeft duidelijk last van de nieuwe regels omtrent roaming. Ook de zakelijke markt blijft de resultaten van het telecomconcern drukken, zo bleek uit een handelsupdate van het bedrijf. Lees verder
  • Het Belgische telecombedrijf Telenet heeft in het derde kwartaal opnieuw kabeltelevisieabonnees verloren, en het verwacht de komende tijd geen beterschap op dat vlak. Dat laat Telenet weten bij de publicatie van zijn derdekwartaalresultaten. Het bedrijf bevestigt zijn jaarvooruitzichten. Lees verder
  • Met de 35.000 euro die Omroep Hulst van de gemeente Hulst krijgt, kan de kwaliteit van de uitzendingen flink verbeteren. Dat vertelde voorzitter Jo van Remortele maandagavond tijdens een commissievergadering van de gemeenteraad. Lees verder
  • De BBC heeft een klacht ingediend tegen Iran bij de Verenigde Naties. De autoriteiten in dat land zouden medewerkers van de Britse nieuwsorganisatie lastigvallen en vervolgen. BBC-directeur Tony Hall spreekt van een schending van de mensenrechten.Lees verder
  • NRC gaat lezers voortaan waarschuwen als filmmaatschappijen films niet van tevoren aan recensenten willen laten zien Lees verder
  • Met de opbrengst van 3FM Serious Request 2016 kan het Rode Kruis ruim 175.000 mensen helpen. Lees verder
  • Een 87-jarige vrouw uit Arnhem is dinsdag beroofd door een man die zich voordeed als medewerker van internetaanbieder Ziggo.  Lees verder
  • Het binnenhalen van de kwalificatiewedstrijden van het Nederlands vrouwenvoetbalteam blijkt een goede zet van Veronica. De wedstrijd in en tegen Noorwegen trok dinsdagavond 713.000 kijkers en behaalde een marktaandeel van 13 procent.
  • Netflix of Spotify, maar dan voor muziekvideo’s. Ondernemer Ad Ossendrijver bedient met Arrow.tv vooral liefhebbers van genres die je weinig hoort via de algemene media, zoals metal, blues en country. lees verder
  • Eurosport en Snap Inc gaan samenwerken voor de Olympische Spelen van 2018 in Pyeongchang. Snapchatters kunnen de winterspelen meebeleven via het Discovery platform van Snapchat aan de hand van beelden achter de schermen. Lees verder
  • De Haagse kortgedingrechter is er niet in geslaagd vrede te stichten in de ruzie van Dirk Jense jr. en Dirk Jense sr. van de Vereniging Onafhankelijk Rijswijk (VOR) met de lokale mediaondernemer Joey Koeijvoets. Lees verder
  • Het project Radio.garden heeft is bekroond met de prijs Most Innovative Use of Archive tijdens de FIAT/IFTA Archive Achievement Award in Mexico.  Lees verder