Kort medianieuws: Jumbo Radio, NPO, Talpa Radio en meer

Kort medianieuws met aandacht voor Jumbo Radio, NPO, Talpa Radio en meer kort medianieuws uit binnen- en buitenland:

  • De streamingsdienst van Apple blijkt toch niet echt concurrentie voor Netflix, waar eerder door beleggers voor was gevreesd. Apple gaat, volgens The Wall Street Journal, voor zogenaamde ‘high quality’ shows. Lees verder
  • Vanaf maandag 1 oktober zijn er een aantal wijzigingen in de programmering van Midvliet FM.  Lees verder
  • Jumbo lanceerde maandag haar eigen radiostation: Jumbo Radio. Met deze primeur wil de supermarktketen ‘de zintuigen van klanten en medewerkers prikkelen’. Boodschappen doen moet leuker worden, vinden ze op het hoofdkantoor in Veghel. Lees verder
  • Sinds vorig jaar seizoen 2 van de Netflix-hit ‘Stranger Things’ verscheen, zitten fans vol spanning te wachten op een volgend seizoen. De streamingdienst stelt seizoen 3 echter uit tot de zomer van 2019. De makers zijn immers nog steeds bezig met het casten van sommige rollen, meldt The Hollywood Reporter (HLN)
  • Muziekherkenningsapp Shazam wordt voor alle gebruikers advertentievrij. Dat heeft Apple, het bedrijf dat de app heeft overgenomen maandag aangekondigd.
  • Nu de NPO na het aannemen van een motie van D66 alsnog kan rekenen op een eenmalige extra bijdrage van 40 miljoen vanuit Den Haag zullen de directies audio en video van NPO zich opnieuw buigen over de programmering. De NPO laat weten hierover in gesprek te willen met omroepen en programmamakers. Lees verder
  • GeenStijl gaat per 1 november verder als zelfstandig bedrijf, los van de huidige eigenaar TMG/Mediahuis. Dat meldt GeenStijl op zijn website. lees verder
  • Talpa Media Solutions en ZIGT hebben de handen ineen geslagen en een testcase opgezet waarbij de effecten van een roadblock voor een frequente radio adverteerder werden onderzocht. Lees verder